tritium Geplaatst: 6 mei 2007 Geplaatst: 6 mei 2007 @RuKo het beeld en geluid liep a-synchroon bij opnames,(na vooruitspoelen) en na snel zappen liep i vast. een 7020 met garnet en cccam btw groet
Littlesat Geplaatst: 6 mei 2007 Geplaatst: 6 mei 2007 Dan probeer eens Helenite. Zeker bij het afspelen van mpeg files is veel verbeterd... En wat bedoel je na het vooruitspoelen loopt het geluid a-synchroon. Dat heb ik nooit... maar ik gebruik wel meestal de StepSkip om over de reklame heen te springen. De ">" toets naast de 0 is 1 minuut vooruit en de "<" toets is dan weer 15 seconden (defaultwaarden) terug. Echt handig(!) En wat bedoel je met snel zappen(?) Ik heb hier wel eens met de laatste Helenite release 10 minuten lang de links (zap) toets vastgehouden (kartonnetje ertussen)... en hij blijft gewoon binnen een userbouquet in "kringetjes" doorgaan zonder crash. Misschien heb je wat restanten van Gemini in je flash staan... Dus ff flasherasen als je de eerste keer PLi opstart. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
arnoldl Geplaatst: 7 mei 2007 Geplaatst: 7 mei 2007 Citaat: Citaat: jammer hiervan is wel dat de lijst pas opnieuw ingelezen wordt bij het gaan naar bestandmode. Als ik hem dus uitschakel tijdens bestandsmode , en later weer aanzet en de opnamelijst oproep staan de nieuwe opnames er nog niet bij. (nog) mooier zou het dus zijn dat hij altijd bij het tonen van de lijst hem vernieuwd. Dat betekent dus dat er in enigma een proces moet zijn dat continue de recordings.epl moet gaan zitten pollen, om eventuele wijzigingen die door een andere box gemaakt zijn in te lezen, en dynamisch een scherm refresh doet. Ik weet niet of je daar nu wel zo blij mee moet zijn. Het betekent in ieder geval dat een locale HDD altijd zal bijven draaien. Je zou eventueel ergens wel een menu optie of knop kunnen maken waarmee je manueel die lijst refresht, maar dan kun je net zo goed ff de op de TV knop, en direct weer op de TEXT knop drukken (even uit-en-in filemode gaan), dat heeft 't zelfde effect... nee , dat zou niet de juiste oplossing zijn. hij hoeft ook niet real time bij geplaatst te worden. maar enkel elke keer als de lijst opgeroepen wordt (dus niet alleen bij wissel van tv->bestandsmode) zou recordings.epl ingelezen moeten worden. grtx , arnold
polle58 Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 hoi, heb zonet pli-helenite geinstalleerd, daarvoor gebruikte ik pli-garnet, ziet er op eerste zicht ok uit, heb echter iets vervelends: ik heb parental lock geactiveerd, bijhelenite is het echter zo blijkbaar dat als je een kanaal tijdelijk unlockt dat daarna alles unlockt blijft todat je enigma herstart, dat was onder vorige versies zeker niet zo, daar moest je telkens elk kanaal terug opnieuw unlocken. Is er iets veranderd?
rongogo Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 ja er is wel iets veranderd :-) Zie: Je moet de tijd dat de activatie actief mag blijven instellen, na die tijs springt hij gewoon weer op de lock.
Littlesat Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 Het is zelfs verbeterd... Je hoeft na eenmaal te aktieveren niet meer telkens nieuw de code in te vullen. Je kunt er (default 1 uur) een timeout op zetten(!) Wil je het hebben zoals vroeger zet dan de eerste PIN timeout op 0. De tweede pin time out is als je het fout had ingetypt... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
polle58 Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 ok, bedankt, maar bij mij stond ie op 0, dus ik zou denken dat disabled wil zeggen dat je de pin elke keer moet ingeven , niet dus, ik heb hem nu op 1 min gezet en dat werkt alleszins,
Gast Geplaatst: 10 mei 2007 Geplaatst: 10 mei 2007 Bij mij loopt ie goed hoor, maar ik ben benieuwd is er nog een officiële release komt van Helenite, of dat de RC opgevolgd wordt door een officiële 'I???' versie.
Gast Geplaatst: 10 mei 2007 Geplaatst: 10 mei 2007 Er gaat nog een officiële release komen. Maar die komt er pas als alle gerapporteerde bugs (waarvoor dank!) er uit zijn, en daar wordt druk aan gewerkt...
Alfi Geplaatst: 10 mei 2007 Geplaatst: 10 mei 2007 Hoi WanWizard, Kun je ons vertellen of het 'zap probleem' met webx-tv / dreamview ook als bug is aangemerkt en wordt er ook gewerkt aan een oplossing van deze specifieke issue? Alvast mijn dank (en die van een aantal anderen)! Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Henksat Geplaatst: 10 mei 2007 Geplaatst: 10 mei 2007 Op de laatste test-beta doet ie het in ieder geval goed, geen crashes en zelfs zappen naar andere satelliet gaat goed. Dit op een 7020. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 Ik ben al een tijdje bezig om het streamen voor de dm500 te verbeteren. Ik had vaak last van blokken, bovendien liepen zaken vaak mis als iemand met de afstandsbediening zapte. Pieterg heeft toen zapdetectie toegevoegd in de sourcecode en het programma autostream gedoopt. De stream reageert nu ook op zappen met de afstandsbediening. De communicatie van de webinterface met vlc is hierdoor overbodig geworden. Deze sources heb ik geoptimaliseerd en hoop dat autostream te aanschouwen is in Helenite final.
Littlesat Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 @Sjaaky... Welke sources??? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 autostream.c (in /apps/dvb/tools/stream neem ik aan) Pieterg heeft 2 weken geleden de source die ik hem toestuurd heb toegevoegd in de interne beta van pli, zodat de betatesters ermee aan de gang kunnen.
Gast Geplaatst: 12 mei 2007 Geplaatst: 12 mei 2007 Ja hoor, dat komt absoluut in de Helenite final :-) Met een vinkje voor de gebruiker, om te kiezen of ze de ouwe streamts willen (die wellicht beter werkt in combinatie met web-x-tv) of de nieuwe, waarmee je rechtstreeks kunt zappen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen