Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op DB600 heb ik de PLi image gehad, en nu de Gemini_3.50 staan.

Bij het positioneren van teletekst blijft er aan de linkerzijde van mijn TV scherm een vertikale strook van ca. 2 cm open. Dat wil zeggen dat teletekst niet mijn gehele beeldscherm vult. Dit heb ik al eerder meegemaakt met een DB500 op een CRT scherm.

Met dezelfde TV aangesloten op een DB7020 heb ik dit probleem nog niet meegemaakt. Het helpt niet of ik het TV formaat via de TV op 16:9 of automatisch zet, ook helpt het niet om in het menu van teletekst 16:9 op AAN of UIT te zetten.

Wie heeft dit ook eens meegemaakt, of beter nog, heeft dit weten op te lossen.

Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Geplaatst:

je kan de positie van de osd aanpassen in je menu

dit geldt ook voor teletekst

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Probleem is dat er een offset kan bestaan tussen de framebuffer en de video output. dat kan je niet corrigeren, tijdens instellen van de tuxtxt positie kan je niet buiten de framebuffer komen.

Op 600's en 500's zie je dit verschijnsel, op 70xx is dit blijkbaar beter.

Geplaatst:

Dat klopt inderdaad, de "hoekjes" kun je wel verplaatsen, maar op een gegeven moment vallen ze buiten het beeld.

Wel raar dat bij mijn DB500 het soms wel goed gaat, en de andere keer niet. Want als ik het probleem heb, en ik zet er een andere image op, is dit probleem wel eens opgelost. ( niet altijd )

Er is dus in deze, eigenlijk geen wet van persen en meten, gewoon je hebt pech of je hebt geen pech.

Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen