Ga naar inhoud


Skystar2 i.c.m Hollywood Plus onder XP


Aanbevolen berichten

Hoe zit 't nu met de combi Skystar2 en Hollywood Plus onder windows. Met progdvb lukt 't, de tweede keer dan, en dan maar voor een aantal seconden, het decoderen via de realmagic kaart bedoel ik dan. Ligt dat aan het filmpje wat je eerst gerenderd hebt. Zolang dat filmpje duurt, zolang zal progdvb via de graph decoderen? Of heb ik dit mis? Zou ik dan een langere mpeg moeten nemen om te renderen.

 

Ik heb al andere progs geprobeerd om het aan de gang te krijgen, maar 't lukt via een xgr-file alleen met progdvb...

 

Ik zal de graph (een plaatje ervan) zo posten.

 

Mvg,

 

Henri Busger

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het met progdvb een 2 jaar terug wel goed werkend gehad onder 2000.

Misschien moet je het wel een beetje treffen met welke versie van progdvb en welke mpeg2 codec.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanavond ff geprobeerd om de skystar werkend te krijgen onder een Kanotix VDR-cd, maar dat liep traag... Ik kon de HollywoodPlus/dxr3 niet aan de gang krijgen. Zit niet in de linuxcommando's, dus het installeren van de kaart wil nog niet. Wie weet of kan aangeven hoe 't moet?

Ik ben van plan om er een keer een dualboot met xp erop te zetten. Weet alleen nog niet hoeveel schijfruimte dat gaat kosten.

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder linux krijg je het hier heel makkelijk mee werkend

http://free.pages.at/wicky4vdr/download/download.html

Deb installeren en hoe je vdr opstart moet hij toegevoegd zijn aan de plugins

bijv excutable ./vdr -P dxr3

wordt de plugin dxr3 ingeladen in je vdr

dit zal waarschijnlijk wel in een config bestand staan dat moet je ff opzoeken voor je kanotix.

bij mij is het /etc/vdr/sysconfig

Met een beetje mazzel is het makkelijk te installeren maar daarna moet je ook nog de softcam installeren en dit vergt toch echt wat meer linux kennis

dus veel lezen!

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met de Hollywood Plus geen ervaring maar ik werk hier met de x-card de opvolger van de Hollywood Plus en de skystar2 en die draait perfect onder xp

maar de x-card is een opgewaardeerde Hollywood Plus maar het zou prima moeten werken onder windows xp

Zorg gewoon dat je de goede direct show drivers heb om de hardware aan te sturen

het is ook van belang welke dvb-s software je gebruik

dat kun je ook door graph edit program te gebruiken

Ik werk hier al een hele tijd met de kaart en perfect beeld

Voordeel is dat de kaart het beeld voor zijn rekening neemt en dat scheelt heel veel zo werkt het ook op en langzamere computer en een ander voordeel is dat het een perfecte dvd speler is

 

Vertel gewoon even welke dvb-s software je wildt gebruiken en je pc config dan kan ik je wel helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Wammesvogel

 

Ik kreeg onder Graphedit de Stream Splitter van Sigma Designs niet werkend. De output van de (opgenomen) mpeg2-file correspondeert niet met de input van de Stream splitter. Hoe kan 't dan dat 't op die site waarnaar je referreert deze splitter 't wel doet?

Heb ik misschien de splitter verkeerd geïnstalleerd?... Zo ja, waar kan ik de goede splitter vinden en is deze handmatig (d.m.v regsvr) te installeren?

 

@ de rest...

 

Linux blijf ik nog even van af... Daar gaat teveel tijd in zitten en die heb ik voorlopig nog ff niet.

 

Mvg,

 

Henri Busger

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het zal wel aan mij liggen maar lezen jullie wel goed

Ik vroeg welke dvb software je gebruik dat is namelijk belangrijk

Diversen dvb software gebruiken een andere core en struktuur dus dat is namelijk belangrijk voor het aansturen van de hardware

En ik kan je garanderen dat het wel werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor, maar de x-card is toch degelijk wel wat anders dan de hollywood+ maar je hebt wel degelijk gelijk dat het de opvolger is.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je garanderen dat ik ook verschillende dvb-proggies heb gebruikt. Enkel en alleen om de Hollywood goed aan de gang te krijgen. Bijv. Progdvb, EZDVB, Mytheatre, Skyview, Altdvb, en nog wel een paar misschien. Kan er nog niet over uit hoezo die splitter niet werkt... Hij is geregistreerd, maar de output van de source matcht niet met de input van mpeg2-splitter van de hollywood. FF kijken of er nog nieuwe/andere drivers zijn. Misschien moet ik toch andere filters gebruiken.... Linux (Kanotix) komt later wel.

 

Mvg,

 

Henri Busger

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@ Ronald

 

't is me gelukt met jouw info. Nu ook beeld op de tv. Met Mytheatre en de alternatieve Hollywood-filter. Bedankt.

 

@ ook de rest

't is nu ff zoeken hoe ik onder Mytheatre mijn afstandsbediening. Het is een Medion-usb-afstandsbediening (X10) die bij m'n pc zat. Heb Girder en EventGhost al geprobeerd, maar zit ff te puzzelen welke plugin ik nodig heb en waar.

 

Wie 't weet mag 't zeggen.

 

Mvg,

 

Henri Busger

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk om toch nog te horen dat het gelukt is.

Dit is ook de reden dat ik op andere fora niet of nauwelijks reageer op

items waar mensen vast zitten met een probleem.

Trouwens ik heb nog een werkeloze magicdvd kaart liggen voor iemand die nog wil experimenteren.PM maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...