Mydogisgone Geplaatst: 1 mei 2007 Geplaatst: 1 mei 2007 Ik heb sinds kort last van rare knipperingen en flikkeringen bij lichte(witte) beelden. Het wil zo nu en dan ook wel eens voorkomen met andere kleuren. Maar dit is zowel op NTSC als op PAL. Waar kan dit aan liggen? Heb hier en daar gelezen dat het een voedingsprobleem zou kunnen zijn. Kan iemand dit voor mij bevestigen?
Gast Geplaatst: 2 mei 2007 Geplaatst: 2 mei 2007 Voor zover ik weet, kan het in geval van een CRT TV inderdaad aan de voeding liggen. Heb je dit ook met een lager contrast? Je DM lijkt mij niet het probleem.
MSneijders Geplaatst: 2 mei 2007 Geplaatst: 2 mei 2007 Klinkt inderdaad als een voeding/hoogspannings probleem in je TV DM500 -PLi Iolite - Technisat Multytenne 45 DM800 -PLi Iolite - Rotor - 60cm pan
Mydogisgone Geplaatst: 2 mei 2007 Auteur Geplaatst: 2 mei 2007 Het is een Samsung 40" LCD televisie. Daar zou het toch niet aan kunnen liggen?
MSneijders Geplaatst: 2 mei 2007 Geplaatst: 2 mei 2007 nee, LCD's hebben geen hoogspanning......... DM500 -PLi Iolite - Technisat Multytenne 45 DM800 -PLi Iolite - Rotor - 60cm pan
Littlesat Geplaatst: 3 mei 2007 Geplaatst: 3 mei 2007 Ja, je TV(!) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 Ik heb gisteren een Samsung LCD TV gekocht en heb exact hetzelfde probleem! (met een DM7000 overigens). Zou de RGB output van de dreambox soms relatief hoog zijn zodat sommige TV's gaan clippen bij het weergeven van witte vlakken?
Littlesat Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 Iemand een foto??? Want hoe ziet de vervorming er dan uit? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 EEn beetje te vergelijken met vroeger proberen filmnet te kijken zonder Decoder. Alsof er geen goede sync is en de kleuren lijken wel geinverteerd. Duurt een paar seconden en dan is er weer normaal beeld. Tot het volgende witte vlak (reclame bijvoorbeeld) dan gebeurd weer hetzelfde..
Gast Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 Lijkt een beetje op een te hoog helderheids niveau, waardoor die uit z'n sync. gaat. Maar wel raar dat je er eerst geen last van had. Staat de Dreambox instelling van het uitgaande signaal (RGB) wel goed?
tritium Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 Ik heb dat probleem ook, heb een 7020 op RGB staan via scart en een crt tv van sony, ik zou dit ook graag opgelost zien worden.
appiemulder Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 Ik heb dit probleem ook, Samsung LCD en DM7025 via RGB scart. Bij extreem rood, blauw en groen vooral vaak bij zender SBS6. Signaal zal wel te sterk zijn, misschien is dit met instellingen te verhelpen op de dreambox.
Gast Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 Krijg nou wat, dat was ik helemaal vergeten... Ik dacht de dreambox rechtstreeks aangesloten te hebben op de TV maar in werkelijkheid zit er nog een Vivanco Scart switch tussen. En je raadt het al, na de dreambox echt direkt aangesloten te hebben bleek het euvel verholpen. Blijft nog steeds raar want diezelfde scart switch deed het prima op mijn vorige TV, maar in elk geval vind ik dit issue nu opeens stuk minder erg
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen