Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds kort last van rare knipperingen en flikkeringen bij lichte(witte) beelden. Het wil zo nu en dan ook wel eens voorkomen met andere kleuren.

Maar dit is zowel op NTSC als op PAL. Waar kan dit aan liggen?

Heb hier en daar gelezen dat het een voedingsprobleem zou kunnen zijn.

Kan iemand dit voor mij bevestigen?

Geplaatst:

Voor zover ik weet, kan het in geval van een CRT TV inderdaad aan de voeding liggen. Heb je dit ook met een lager contrast? Je DM lijkt mij niet het probleem.

Geplaatst:

Ik heb gisteren een Samsung LCD TV gekocht en heb exact hetzelfde probleem! (met een DM7000 overigens).

Zou de RGB output van de dreambox soms relatief hoog zijn zodat sommige TV's gaan clippen bij het weergeven van witte vlakken?

Geplaatst:

EEn beetje te vergelijken met vroeger proberen filmnet te kijken zonder Decoder. Alsof er geen goede sync is en de kleuren lijken wel geinverteerd. Duurt een paar seconden en dan is er weer normaal beeld. Tot het volgende witte vlak (reclame bijvoorbeeld) dan gebeurd weer hetzelfde..

Geplaatst:

Lijkt een beetje op een te hoog helderheids niveau, waardoor die uit z'n sync. gaat. Maar wel raar dat je er eerst geen last van had. Staat de Dreambox instelling van het uitgaande signaal (RGB) wel goed?

Geplaatst:

Ik heb dit probleem ook, Samsung LCD en DM7025 via RGB scart.

Bij extreem rood, blauw en groen vooral vaak bij zender SBS6.

Signaal zal wel te sterk zijn, misschien is dit met instellingen te verhelpen op de dreambox.

Geplaatst:

Krijg nou wat, dat was ik helemaal vergeten... Ik dacht de dreambox rechtstreeks aangesloten te hebben op de TV maar in werkelijkheid zit er nog een Vivanco Scart switch tussen. En je raadt het al, na de dreambox echt direkt aangesloten te hebben bleek het euvel verholpen.

Blijft nog steeds raar want diezelfde scart switch deed het prima op mijn vorige TV, maar in elk geval vind ik dit issue nu opeens stuk minder erg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen