Gast Geplaatst: 4 mei 2007 Geplaatst: 4 mei 2007 Hallo ik heb een Flashcard (compactflash) van Dane elec. ik heb van alles gebprobeerd, maar mijn dreambox 7000s wilt deze niet herkennen. kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen om de card te kunnen gebruiken? ik heb geen hdd.
Ome Merde Geplaatst: 4 mei 2007 Geplaatst: 4 mei 2007 hij zou moeten worden herkend als een harddisk. kan je bij je instellingen (in het menu van de dreambox) eens kijken of er uberhaupt informatie over de harddisk (CF-card) staat ? zit ie wel diep genoeg in z'n socket ? herkend je PC hem wel als je hem in een CF-reader propt ? merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 4 mei 2007 Geplaatst: 4 mei 2007 Kan het niet zijn dat hij een te nieuwe heeft bv 2 gig deze wordt toch niet herkend of wel ??
Gast Geplaatst: 4 mei 2007 Geplaatst: 4 mei 2007 Hallo Ome Merde in de settings staat wel harddisk, maar als ik erop kli, krijg ik de melding 'geen harddisk aanwezig'. Mijn pc herkent de card wel via een cardreader
Gast Geplaatst: 4 mei 2007 Geplaatst: 4 mei 2007 ik heb de card via flashwizard ook geprobeert de mounten, maar dat lukt ook niet. als ik trouwens flashwizard opstart dan vidt deze de card eveneens niet
Ome Merde Geplaatst: 4 mei 2007 Geplaatst: 4 mei 2007 heb je niet nog ergens een CF-je liggen ? kan je die als test eens proberen .... merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 4 mei 2007 Geplaatst: 4 mei 2007 Nee, geen extra CF. ik heb eerder van iemand gehoord, dat je de kaart moet mounten via dcc. heb geproprobeerd, maar geen sukses. iemand nog andere suggesties?
Gast Geplaatst: 5 mei 2007 Geplaatst: 5 mei 2007 Je kunt hier last hebben van 2 mogelijke problemen: 1) je CF slot is kapot. Dat komt erg vaak voor, de constructie is gammel, en je CF er scheef of met enige kracht in steken kan een pen verbuigen of af laten breken. Vandaar dat Ome Merde vraagt om eens een andere te testen. 2) Een Dreambox herkent lang niet alle CF kaartjes. Dit kan ook een kwestie van pech zijn. Overigens, het CF slot van een dreambox is niet hot-pluggable, zoals op een PC of in ee camera. Het kaartje er dus alleen in zetten of uithalen als de box uit staat. Het kaartje moet er in zitten als de box boot.
Gast Geplaatst: 5 mei 2007 Geplaatst: 5 mei 2007 Even voor mijn duidelijkheid: als ik een flashcard in de box plaats, dan zou hij automatisch herkend moeten worden?? of moet ik nog in de configuratie wat sleutelen. want ik heb ook vernomen dat sommige flashcards gewoon niet werken op de DB, maar deze (dane ) zou wel moeten werken
Gast Geplaatst: 5 mei 2007 Geplaatst: 5 mei 2007 Als je de kaart plaatst, zou deze direct na een herstart van de box herkend moeten worden. Probeer eens een andere ergens te vinden (een 'oude' blauwe sandisk of zo), want het zo best wel zo kunnen zijn dat je CF slot kapot is...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen