ftjl Geplaatst: 5 mei 2007 Geplaatst: 5 mei 2007 Hoi, draai Pli Helenite op DB7020. Heb volgende probleem (was bij Garnet trouwens ook al het geval). Bij Softcam switch van Gb*x naar willekeurig andere softcam wordt Gb*x meestal niet (maar soms wel)gekilled, en blijft derhalve op de achtergrond meedraaien. Dit verstoort de werking van de gewenste Softcam op dat moment (Gb*x houdt de lokale smartcard bezet). Is hier een oplossing voor (bv script aanpassing?) groeten ftjl
Gast Geplaatst: 5 mei 2007 Geplaatst: 5 mei 2007 Gbox wordt gestopt en gestart door het script /var/etc/plimgr/scripts/gbox, en zo te zien door de file /tmp/gbox.kill aan te maken. Het lijkt er dus op alsof het stop proces in gbox zelf zit, met die file als trigger, en dat het 'niet-stoppen' probleem dus ook in Gbox zit. Je zou kunnen proberen om dat gbox script te renamen, zodat het niet gevonden kan worden. Op dat moment wordt de cam bruut om zeep geholpen met een killall -q en een killall -q -9...
Littlesat Geplaatst: 5 mei 2007 Geplaatst: 5 mei 2007 Tip(!) Voor gbox in PLi voordat je gbox er op zet even gbox installeren via de oude emu's in software beheer.... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
ftjl Geplaatst: 5 mei 2007 Auteur Geplaatst: 5 mei 2007 Gbox script uit de Pli softcam download gebruik ik ook. Desondanks, geen zekere kill. groeten ftjl
rongogo Geplaatst: 5 mei 2007 Geplaatst: 5 mei 2007 Geef eens wat meer info als je wilt, welke versie gbox, en hoe is hij genaamd in /var/bin. Gewoon gbox, of gbox.ppc edit :-) wat ik ook even wil weten, draait je image op een usb, of gewoon in je flash edit 2 :-) laat je scriptje eens zien wat op jou box staat om gbox te killen. Bij mij werkt het gewoon op boven genoemde manier maar dan op een 7000 met gb 2.25 grtzz RGG
ftjl Geplaatst: 5 mei 2007 Auteur Geplaatst: 5 mei 2007 Hoi, bestand heet gewoon Gbox, versie 2.1B. Pli helenite draait in de flash. Script: #!/bin/sh CAMNAME2="Gbox" PATH="/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin" case "$1" in start) echo "[sCRIPT] $1: Starting $CAMNAME2" pli_pmthelper /var/bin/gbox & ;; stop) echo "[sCRIPT] $1: Stopping $CAMNAME2" touch /tmp/gbox.kill killall pli_pmthelper ;; *) $0 stop exit 1 ;; esac exit 0 Ik zie echter geen gbox.kill in de /tmp staan. groeten
rongogo Geplaatst: 5 mei 2007 Geplaatst: 5 mei 2007 Zet je box gewoon eens aan, met gbox draaiende. Open een ftp connectie, en kopieer bovenstaande bijlage naar de /tmp dir. Wel even .txt weghalen, zodat het bestand gbox.kill heet. .txt moest ik erachter zetten om hem als bijlage te posten. Als het goed is, moet over enkele seconden je beeld weg vallen. is dit niet zo laat het even weten. grtzz RGG 1358963-gbox.kill.txt
rongogo Geplaatst: 5 mei 2007 Geplaatst: 5 mei 2007 Script: #!/bin/sh CAMNAME2="Gbox" PATH="/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin" case "$1" in start) echo "[sCRIPT] $1: Starting $CAMNAME2" pli_pmthelper /var/bin/gbox & ;; stop) echo "[sCRIPT] $1: Stopping $CAMNAME2" touch /tmp/gbox.kill killall pli_pmthelper sleep 3 ;; *) $0 stop exit 1 ;; esac exit 0 Maak je scipt eens zo met sleep 3 onder killal pli_pmthelper, volgen mij doet dit wonderen . Is mij opgevallen dat gbox wat langer doet om te stoppen, en de readers vrij te geven. grtzz RGG
ftjl Geplaatst: 6 mei 2007 Auteur Geplaatst: 6 mei 2007 OK bedankt, sleep 3 werkt. Topic kan dicht. groeten
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen