Gast Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 Ik heb een harddisk in de dreambox gehad ik wil deze nu weer aansluiten op de pc en ik krijg hem niet bij deze computer. Voor dat ik hem in de dreambox had heeft hij altijd gewerkt op de pc. Als ik bij hardware kijkt staat de de hdd correct werkt. Maar ik kan hem niet vinden. Iemand hier een verklaring voor? Roel
Ome Merde Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 wordt ie door de bios wel herkend ? merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 Naar schijfbeheer (mijn computer -> beheer -> opslag oid) gaan en daar een drive letter aan de partitie toewijzen. Je schijf is wel fat32 (en geen ext2/ext3) geformatteerd toch?
MSneijders Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 Dat met die driveletter gaat meestal wel goed. De kans is het grootst dat de schijf in de dreambox geformatteerd is. als je naar Disk Management gaat (mijn computer -> beheer -> Schijf beheer) dan zie je op je disk een volume. deze kun je weggooien, partitie aanmaken, formatteren type NTFS. Als je de data wil bewaren heb je linux nodig of een tool zoals Explore2fs DM500 -PLi Iolite - Technisat Multytenne 45 DM800 -PLi Iolite - Rotor - 60cm pan
Radix Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 De beste optie is je hd sharen via netwerk vanuit je dreambox zelf, dan kun je eerst al je data backuppen en nadien formateren in FAT/NTFS in PC Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image
netdata Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 Vergeet niet dat je dreambox je HDD formateerd in EXT3 en dus niet meer leesbaar is onder windows...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen