Ga naar inhoud

[7025S] beginnen met multiboot, hoe Barry Allen installeren ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb momenteel Rolandd draaien op dreambox 7025 en die loopt als een zonnetje. En dat wil zo houden.

Maar wil eens de image van "oozoon" of "LT" uitproberen.

Heb het forum hier al nagekeken maar raak er niet uit hoe ik die multiboot werkend moet krijgen.

Zoals ik gelezen heb moet daarvoor "Barry Allen" gebruikt worden.

Hoe krijg ik dit werkend ??

Heb zet ik er dan een andere image in.

Heb een CF kingston van 1Gb zoals in afbeelding.

post-18-1318259219,0558_thumb.jpg

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Geplaatst:

Barry allen kan je gewoon installeren zoals een plugin en dan is het vrij simpel om images toe te voegen of te verwijderen. BA is ook stukken beter dan multiboot.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Geplaatst:

Ik heb Barry Allen ook al zien staan bij de plugin downloads in een image, ik weet alleen even niet meer welke image dat was, ik heb er inmiddels zoveel in de multiboot staan die ik allemaal uitprobeer.

Kijk even bij plugin downloads.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb Barry Allen ook al zien staan bij de plugin downloads in een image

Bij "LT" staat ie 100% zeker bij de plugin downloads.
Geplaatst:

Eerst je kaart formatteren op je pc als FAT.

Daarna herstarten met je kaart en plugin installeren.

Alles mooi volgen op scherm en zeker niet onderbreken.

Daarna heb je in ALLE images die wenst te gebruiken de Barry Allen plugin.

Gewoon de max ! Hoef je nooit meer te flashen :-)

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Geplaatst:

ik heb de barry allen pluginn met DCC/tools/ipkg packages via de upload packages geinstalleerd in Ronaldd. Je komt hem dan als optie tegen in het menu van spelletjes & apllicaties.

Renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:
Citaat:
Renzie: of via een snelkoppeling: de blauwe knop :-)

Deze blauwe knop werkt niet in Ronaldd

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Geplaatst:

BarryAllen staat er nu op en heb in de voorziene map "/media/hdd/MB" enkele images gezet.

Hoe moet het nu verder om de images die in die map staan werkend te krijgen??

Geplaatst:

Je moet via een install in de ba menu deze naar je cf kopieren en dan kan je bij de volgende volledige reboot deze kiezen uit een menu. Lees eens de readme die er bij zit. Staat allemaal duidelijk in uitgelegd.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Geplaatst:
Citaat:
BarryAllen staat er nu op en heb in de voorziene map "/media/hdd/MB" enkele images gezet.

uit de wizzard selecteren "extract ....."

Nu wordt de image van je keuze op CF kaart gekopieerd. Dit duurt ongeveer 3min.
Daarna kan je herstarten en de image van je keuze kiezen.

Happy testing zou ik zeggen.

PS De nederlandse vertaling van Barry Allen zal aanwezig zijn in de volgende versie ;-) Laatste hand aan het leggen....

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Geplaatst:
Citaat:

ik doe het via de webinterface 192.168.1.../barryallen dan kan je bij wizzard for at/MB_images de gewenste image selecteren, kies voor extract from MB_image en execute klikken, voila.....

hij gaat vanzelf rebooten en dan kan je selecteren welke image hij moet opstarten.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Het is gelukt!

Kan nu kiezen tijdens het booten welke image ik wil hebben.

Heb die LT-image nu draaien, enkel cccam krijg ik er niet in. Via manual install is het enkel voor ipk-bestanden en geen .tar.bz2-bestanden. Heb namelijk enkel een cross-cable tussen laptop en dreambox.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen