Ga naar inhoud


Buitenantenne KPN?


Kaisho

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend de bijgeleverde binnenantenne nieuwsgierig als ik ben geopend.

Heb een tubetje met speciaal Siliconenlijm gehaald en de zaak weer inelkaar gelijmd maar nu waterdicht, de antenne vervolgens met tyrapes op de dwarsbalk van een FM antenne geplaats. Aangesloten op de Topfield 5300 en de resultaten zijn gelijk aan de Duurdere buitenantenne van Funke..

We staan in de Kop van Overijsel op een camping.

De ontvangst van TV drente, Flevo, Friesland en Groningen is geen probleem.

Antenne hoogte is ongeveer een meter of 6.

Thuisgekomen heb ik de andere antenne geopend van de Samsung en wat blijkt.

De Topfield had nog een 3 elements antenne in de behuizing zitten en de Samsung een 2 elements.

Ben eigenlijk benieuwd of er meerder verschillen zitten in de bijgeleverde antenne's.

Ik heb een foto bijgevoegd als bijlage.

post-24526-1318259228,8235_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


De binnen- en buitenantenne zijn technisch inderdaad gelijk. Die waterbestendige behuizing en 10 meter coaxkabel is inderdaad behoorlijk duur.

 

Er is ook nog een oudere versie van die antenne, die heeft geloof ik ook een andere kleur LED.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha was ook al even bezig geweest de twee korten voor zijn 12.5 cm lang

de lange achter is 15.5 cm lang

tussen de voorste twee zit 1.8cm en de middelste en de achterste(reflector) zit 3.20 cm.

radiaal is 4mm.

1/4 golf dus.

Gr. Herman
TV Samsung 42 ++ Sat.ontv: SAB ultimate HD super plus
Antenne: multytenne Technisat digital ++  Astra 1B~2C, Astra 2A~2D, Astra 3A, Hotbird 1~5
============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

"per kanaal afstembare uhf-antenneversterker"? Een versterker of wat voor device dan ook wat versterking of verzwakking per kanaal mogelijk maakt droom ik nog van. Of een "kanaaldemper". Eindelijk eens fatsoenlijk verschillende richtantennes combineren zonder (groot) verlies.. Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is de Johansson 6600 profiler series, maar die is waarschijnlijk duur, produceert waarschijnlijk veel warmte en is nergens te koop online (ik ga er ook geen 100km voor reizen).

 

Als hier een simpele oplossing voor is (apparaat dat één instelbaar kanaal geheel kan dempen/wegnemen lijkt me het handigste), ik houd me aanbevolen..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat de antenne met groene Led geen GSM filter hebben.

Is dit ook bij de haaievinantenne DSC300 van Funke ??.

 

Ik heb hier nl twee ontvangers aan deze haaievin hangen met 10 mtr dubbelafgeschermde coax ertussen, hierna een splitter waar aan 1 uitgang van de splitter een daewoo tv hangt die GSM geluiden produceert terwijl er in huis en omgeving van de antenne niet gebeld word.

Aan de andere uitgang van de splitter hangt een Hirschmann regelbare versterker die weer 10 mtr coax voed voor de LCD tv, en op dit toestel heb ik geen storing.

 

Bij mij in de buurt op ongeveer 500 en 800 mtr staan een paar GSM masten van diverse aanbieders, zouden dit de boosdoeners kunnen zijn ?.

 

Is er iemand die een schema heeft van dit GSM filter ?.

Dan kan ik dit in deze buitenantenne erin knutselen.

 

Alvast dank voor de moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...