Gast Geplaatst: 24 mei 2007 Geplaatst: 24 mei 2007 Ik draai momenteel Pli Garnet en net als bij Pli Flubber krijg ik zwarte opnames als ik via het epg schedule menu een opname instel op een *andere* kanaal dan het huidige. Als ik een timer op Ned2 instel en hij staat op Ned1 dan krijg ik zwarte opnames. Ik moet hem dus eerst van te voren op Ned2 zetten. Is dit een softcam probleem? Ik draai newcamd met een orig. C+ kaart. Andere softcams krijg ik niet werkend met de C+ kaart.
Gast Geplaatst: 24 mei 2007 Geplaatst: 24 mei 2007 Om tegelijk te kunnen kijken en opnemen van twee verschillende zenders op dezelfde transponder dient de optie 'can handle two services' aan te staan, en dient de gebruikte softcam dit ook te ondersteunen. Geen idee of newcamd dat kan, die is al vrij oud. De meest gebruikte softcam op dit moment is CCcam. Die kun je gewoon downloaden vanuit het Garnet download menu, zelfs zonder config krijg je dan beeld met een C+ kaart. CCcam kun je in de gaten houden door met je browser te surfen naar http://<ip adres van de dreambox>:16001/. Je kunt dan ook direct zien of CCcam de kaart ziet en begrijpt. Ook kun je vanuit de downloads het CCcam Ppanel downloaden. Hiermee kun je deze informatie ook op je TV opvragen.
Gast Geplaatst: 24 mei 2007 Geplaatst: 24 mei 2007 Dit ziet er naar uit dat je een cam hebt die maar 1 kanaal tegelijk kan decoderen, terwijl 'can handle services' (of nederlands equivalent) aanstaat. CCcam werkt ook met een orig. C+ kaart, in ieder geval met de Seca(-2) versie. Irdeto schijnt ook te kunnen, maar dan zou het kunnen zijn dat je nog een config file moet editen. Met een seca kaart doet hij het zo. Wat wel van belang is, is dat je, als je CCcam gaat draaien, geen cardserver draait. Ik weet niet of newcamd daar gebruik van maakt, maar als er al een cardserver proces verbinding met de kaart heeft, kan CCcam niet bij dat slot, en doet-ie het dus niet. Behalve CCcam installeren kun je natuurlijk ook dat 'can handle 2 services' uitvinken, maar ik vind het altijd wel prettig dat ik nog naar een ander kanaal op dezelfde transponder kan kijken als er een opname loopt. Suc6, Lion.
Gast Geplaatst: 24 mei 2007 Geplaatst: 24 mei 2007 Ik krijg geen beeld met CCcam en de C+ kaart. Ccaminfo 1.7.0 server zegt: Current time 15:40:15 NodeID: 8e48ed987b2a0857 Uptime: 00d 00:00:30 Connected clients: 0 Active clients: 0 Total handled client ecm's: 0 Total handled client emm's: 0 Peak load (max queued requests per workerthread): Ik heb de CCcam.cfg niet veranderd.
Gast Geplaatst: 24 mei 2007 Geplaatst: 24 mei 2007 Het was inderdaad cardserver die nog draaide. CCcam doet het nu. bedankt.
Gast Geplaatst: 24 mei 2007 Geplaatst: 24 mei 2007 Mooi zo! Nu zou dus ook opnemen en tegelijk andere zender op dezelfde transponder moeten werken? Greetz, Lion.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen