Rakker71 Geplaatst: 1 juni 2007 Geplaatst: 1 juni 2007 Kan deze ook op de HDD geinstalleerd worden? Of moet deze op een USB-Stick of CF kaartje? Alvast bedankt, Groetjuzzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Radix Geplaatst: 1 juni 2007 Geplaatst: 1 juni 2007 ja dat kan, lees eens de eerste topic hierboven: If neither CF card not USB Stick are attached then installation takes place on the Harddisk. Because the images then also run from there it will run permanently and it could be necessary that you disable Harddisk Standby in the images to allow running Barry Allen stable from Harddis Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image
Rakker71 Geplaatst: 1 juni 2007 Geplaatst: 1 juni 2007 Ik ben niet zo geweldig goed in Engels, is er iemand die dit snel kan vertalen, a.u.b. Alvast bedankt, Groetjuzzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
FeReNGi Geplaatst: 1 juni 2007 Auteur Geplaatst: 1 juni 2007 ==================================================== Barry Allen voor Dreambox 7025 ==================================================== Versie 0.3.1 door gutemine van 25.05.2007 ==================================================== Release infos ==================================================== 0.1.0 eerste versie 0.1.1 display ondersteuning, copy, hernoem en wissen 0.2.0 backup en meer tool opties 0.2.1 bugfixes 0.2.2 quod erat demonstrandum 0.3.0 WebIF en Wizard 0.3.1 nl, 12 images, bugfixes ==================================================== Dankwoord aan noggie voor de nfi tools ! ==================================================== 1) Eerste vereisten Gedurende de installatie is een CF kaart vereist (Opgelet: enkel de CF kaart in de kaartlezer van de Dreambox stoppen of verwijderen als het toestel is uitgeschakeld), of een USB stick dat successvol wordt gedetecteerd (in geval van problemen probeer een USB hub). Als Barry Allen op de USB stick wordt gebruikt, plaats dan een CVS Image van OoZoon in het interne geheugen, omdat voor deze image de USB drivers reeds zijn ingebouwd. Als er geen CF kaart of USB stick is gevonden, wordt de harde schijf gebruikt voor installatie. De images worden dan eveneens vandaar opgestart en de standby van de harde schijf wordt het best uitgeschakeld daar Barry Allen dan niet stabiel meer werkt. 2) Installatie Start eerst op van het interne geheugen en copieer het bestand enigma2-plugin-extensions-barryallen*.ipk naar de /tmp met een ftp programma (TCP/IP moet juist geconfigureerd zijn). Als je image in het interne geheugen "Blue Pannel" ondersteuning heeft, kan je de optie manueel install gebruiken om de ipk file op deze manier te installeren. Is dit niet het geval, probeer dan Barry Allen via een Telnet sessie met de volgende commando's te installeren : cd / ipkg install /tmp/enigma2-plugin-extensions-barryallen*.ipk Daarna herstart enigma2 en de Barry Allen Plugin verschijnt in de Spelletjes / Applicaties menu. In alle images geinstalleerd via Barry Allen hoef je Barry Allen niet opnieuw te installeren. De Barry Allen plugin integreerd zichzelf automatisch tijdens het uitpakken van de image. Je kan Barry Allen verwijderen als je opgestart bent van het interne geheugen op de volgende manier: ipkg remove enigma2-plugin-extensions-barryallen 3) Gebruik De Barry Allen plugin is nu klaar voor gebruik en is onder de Spelletjes / Applicaties menu terug te vinden. Voor het uitpakken van een nfi image in Barry Allen copieer de image bestanden naar /MB_Images (dit is normaal een link naar /media/hdd/MB_Images aangemaakt tijdens de installatie van de Barry Allen plugin). Mochten er problemen opduiken tijdens het uitpakken met de enigma2 plugin probeer het volgende in telnet : cd /media/ba ba.sh extract nameoftheimage Bij de volgende herstart, is dit image beschikbaar in de de bootmanager. Na het kiezen van dit image, kan je alles opnieuw configureren zoals je gewoon bent. De Bootmanager zal eveneens onthouden waarvan opgestart waardoor problemen met opnemen (timer) tot het verleden behoren. Slaapstand is op deze manier geen probleem. ==================================================== Veel plezier met de Barry Allen plugin op je Dreambox 7025 !!!! ==================================================== Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13
Rakker71 Geplaatst: 1 juni 2007 Geplaatst: 1 juni 2007 @FeReNGi , Ontzettend bedankt, hier kan ik tenminste iets mee! Ik ben deze tekst inderdaad al in het Engels, Duits en Frans tegen gekomen. Nu kan ik wel een beetje lezen en schrijven in die eerste twee talen, echter is het technisch Engels toch heel iets anders. Dus dat betekend dat ik op zoek ga naar een CF kaartje. Maakt dat nog iets uit? Welke snelheid? Welke grootte is het best aan te bevelen? Alvast bedankt, Groetjuzzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
FeReNGi Geplaatst: 1 juni 2007 Auteur Geplaatst: 1 juni 2007 Citaat: @FeReNGi , Ontzettend bedankt, hier kan ik tenminste iets mee! Ik ben deze tekst inderdaad al in het Engels, Duits en Frans tegen gekomen. Nu kan ik wel een beetje lezen en schrijven in die eerste twee talen, echter is het technisch Engels toch heel iets anders. Dus dat betekend dat ik op zoek ga naar een CF kaartje. Maakt dat nog iets uit? Welke snelheid? Welke grootte is het best aan te bevelen? Alvast bedankt, Groetjuzzz van Rakker71 Ik heb dat snel effe voor jouw vertaald :-) Alleé de ganse Barry Allen plugin ... Onlangs een ScanDisk Extreme II aangkocht van 1 gb. Nu kan ik tot 12 verschillende images testen, de picons en eventueel de epg cache verplaatsen. 1 GB is ruim voldoende en voor de prijs moet je het ook al niet laten... Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13
Rakker71 Geplaatst: 2 juni 2007 Geplaatst: 2 juni 2007 Bedankt voor de vertaling, echt super! Ik denk dat je er meerdere mensen blij mee hebt gemaakt. En snelheid van zo'n kaartje? Is dat nog van belang? Want Kingston heeft bijvoorbeeld 50x of 133x of 150x Alweer bedankt, Groetjuzzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
FeReNGi Geplaatst: 2 juni 2007 Auteur Geplaatst: 2 juni 2007 Citaat: Bedankt voor de vertaling, echt super! Ik denk dat je er meerdere mensen blij mee hebt gemaakt. En snelheid van zo'n kaartje? Is dat nog van belang? Want Kingston heeft bijvoorbeeld 50x of 133x of 150x Alweer bedankt, Groetjuzzz van Rakker71 Met deze kaart gaat het snel om een image op te starten. Heb nog geen andere uitgeprobeerd dus ik kan niet bevestigen of het sneller gaat ? Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13
Radix Geplaatst: 2 juni 2007 Geplaatst: 2 juni 2007 sneller dan de flash image? Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen