Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
Nee. SCART RGB geeft in principe de beste beeldkwaliteit.

Scart RGB beter als component ??????

Je zal waarschijnlijk composite bedoelen. Component is nog altijd beter als
scart .... het eerste HDTV-signaal via scart bijvoorbeeld moet nog komen ....

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik bedoel precies wat ik schreef. Bel de technische dienst van Dream maar op en die zullen beamen dat de DM7025 de beste kwaliteit output geeft op RGB scart.

De DM7025 ondersteunt geen HDTV, dus dat is hier niet van toepassing.

Overigens gebruikt een PC al jaren RGB voor de VGA monitoren, en met resoluties over de 2048x1500 pixels zou ik net zo stellig kunnen beweren dat RGB veel beter is dan component omdat er geen component kabels bestaan voor dat soort resoluties.

"Component" is eigenlijk een verzamelnaam voor S-Video, RGB en YUV. In het algemeen gebruik wordt met component tegenwoordig component-YUV bedoeld.

Technisch gezien is component-YUV niet beter of slechter dan component-RGB. Omdat de TV intern het RGB mdoel gebruikt, is er geen conversie in de TV nodig om van YUV eerst RGB te maken, en dat maakt RGB in theorie de beste analoge interface naar elke vorm van lichtgevende monitor.

Als je TV beter beeld geeft met een YUV kabel dan met RGB, dan moet je vooral die YUV kabel blijven gebruiken. Wat ik wil zeggen is dat dat dan komt door de TV en niet door de kabel.

Geplaatst:

Daar kun je uren over disussieren, maar uiteindelijk gaat het toch om wat je te zien krijgt op het scherm. Veel mensen zien bij YUV een beter beeld in combinatie met de 7025 dan met RGB. Het een en ander hangt ook af van de weergever zelf. Ik vond YUV er beter uit zien dan RGB op een philips cineos 50" plasma.

Ron

Geplaatst:

Dan ga ik dat eens proberen , want ik heb nu scart -> scart aangesloten en moet heel eerlijk zeggen dat ik niet onder de indruk ben van de beeldkwaliteit.. Je ziet inderdaad op veel zenders heel goed de artifacts en het beeld is dan wazig... is niet op alle zenders even erg.. SBS6 is bijvoorbeeld bij mij heel scherp, Talpa daar in tegen weer niet...

Ik zal eens een scart naar component kabel gaan proberen , kijken of dat verbetering brengt...

Joecks

VU+ duo + Triplesat + FamilieHD

Image, telkens weer wat anders..

Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0

Skin : Army Gradient HD

Geplaatst:

Ten eerste is je huidige scherm waarschijnlijk veel groter dan wat je eerst had. Een CRT TV is "wollig" en daardoor zie je minder artifacts, maar in principe ook minder scherpte. Alles wordt nu vergroot. Dus ook de op CDS zenders rijkelijk aanwezige compressie rotzooi. Zet tevens op je TV alle "beeldverbeteraars" uit!

Die maken er alleen nog een grotere rotzooi van. Het beeld van een 7025 op een plasma of LCD is prima, voorzover je zo'n scherm natuurlijk prima kunt noemen, want een goede CRT geeft altijd nog mooier beeld dan een goede plasma of lcd bij deze relatief lage resoluties (PAL).

Ron

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen