Binnetie Geplaatst: 5 juni 2007 Auteur Geplaatst: 5 juni 2007 Ik heb nog even gekeken en ik gebruikte Pli Garnet. Samen de nieuwste versie van VLC, gedownload op www.videolan.org. Een stream van het internet heb ik nog niet geprobeerd. Er was meende ik ook ergens een plugin om via uitzendinggemist afleveringen te kijken. Die je zo kon aanklikken op je dreambox. -=Met Een Hamer Past Alles=-
Gast Geplaatst: 11 juni 2007 Geplaatst: 11 juni 2007 Hoi manne, ik heb het ook voor elkaar gekregen :-) Men neme VLC VERSIE 0.8.4. B !!!! nieuwere versie werkt niet :-( vul bij de installatie wel het te gebruiken bestands extensie ook m3u in !! dit koppelt VLC aan het uitvoer bestandje van PLI, welke er voor zorgt dat VLC automatisch opstart. Dan: Maak een snelkoppeling op je dekstop van VLC Dan: Open eigenschappen van de snelkoppeling VLC vul achter het start adres van VLC : bla bla \VideoLAN\VLC\vlc.exe" --extraintf=httprat ( -- extrainf=httprat ) in en voila je streamt naar je dreambox ( kan even duren voordat je beeld hebt ) Succes, Djake
Loui (K) Geplaatst: 12 juni 2007 Geplaatst: 12 juni 2007 Hoe gaat het dan met Geminie 3.60? Daar lukt het gewoon niet ik krijg als ik Vlc Frontend opstart de melding dat de instellingen niet goed zijn.Terwijl ik zeker weet dat het wel zo is.Zo staat het bij mij: <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?> <?xml-stylesheet type="text/xsl" href="/XSLMPSettings.xsl"?> <vlc> <server ip="192.168.2.1.80" webif-port="8080" stream-port="9090" user="admin" pass="admin" /> <config startdir="d:/" cddrive="e:" /> <codec mpeg1="mpgv" mpeg2="mp2v" audio="mpga" /> <setup name="SVCD" ext="NONE" Videorate="1000" Videotranscode="0" Videocodec="mpeg2" Videosize="352x576" Audiorate="192" Audiotranscode="0" fps="25" /> <setup name="VCD" ext="NONE" Videorate="1000" Videotranscode="0" Videocodec="mpeg1" Videosize="352x576" Audiorate="192" Audiotranscode="0" fps="25" /> <setup name="DVD" ext="NONE" Videorate="1000" Videotranscode="0" Videocodec="mp2v" Videosize="704x576" Audiorate="192" Audiotranscode="1" fps="25" /> <setup name="File" ext="MPG" Videorate="1000" Videotranscode="1" Videocodec="mp2v" Videosize="704x576" Audiorate="192" Audiotranscode="1" fps="25" /> <setup name="File" ext="MPEG" Videorate="1000" Videotranscode="1" Videocodec="mp2v" Videosize="704x576" Audiorate="192" Audiotranscode="1" fps="25" /> <setup name="File" ext="M2P" Videorate="1000" Videotranscode="0" Videocodec="mpgv" Videosize="704x576" Audiorate="192" Audiotranscode="0" fps="25" /> <setup name="File" ext="MPV" Videorate="1000" Videotranscode="0" Videocodec="mpgv" Videosize="704x576" Audiorate="192" Audiotranscode="0" fps="25" /> <setup name="File" ext="DAT" Videorate="1000" Videotranscode="0" Videocodec="mpgv" Videosize="704x576" Audiorate="192" Audiotranscode="0" fps="25" /> <setup name="File" ext="AVI" Videorate="1024" Videotranscode="1" Videocodec="mp2v" Videosize="704x576" Audiorate="192" Audiotranscode="1" fps="25" /> <setup name="File" ext="ASF" Videorate="1000" Videotranscode="1" Videocodec="mpgv" Videosize="704x576" Audiorate="192" Audiotranscode="1" fps="25" /> <setup name="File" ext="TS" Videorate="1000" Videotranscode="0" Videocodec="mp2v" Videosize="704x576" Audiorate="192" Audiotranscode="0" fps="25" /> <setup name="File" ext="VOB" Videorate="1000" Videotranscode="0" Videocodec="mp2v" Videosize="704x576" Audiorate="192" Audiotranscode="0" fps="25" /> </vlc>
ranico Geplaatst: 12 juni 2007 Geplaatst: 12 juni 2007 Voor mensen die videobestanden met aparte ondertitel bestanden willen streamen naar hun DB met VLC: Zie VLC : ondertitels DIVX streamen van PC naar DB Daar vind je ook een bat file om via de verkenner de stream op te starten. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Loui (K) Geplaatst: 14 juni 2007 Geplaatst: 14 juni 2007 Citaat: Citaat: Bij mij lukt het ook niet krijg deze melding in IE Unable to open 'C:\Documents and Settings\internet\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\UNW3VSD8\movieplayer[1].m3u' Als ik het in Firefox doe lijkt alles te werken VLC start netjes op alleen blijft mijn DB7020 gewoon TV weergeven waar op hij stond. Ik krijg ook deze melding maar wat je kan doen nadat je deze melding krijgt dan opnieuw op de button file van je Enigma Web Interface drukken en dan kiezen voor opslaan i.p.v. openenen. Vervolgens dubbelklik je op het opgeslagen bestand en dan gaat Vlc opstarten en streamen naar je box. Wat ik ook doe ik krijg geen beeld.Ik ben er al dagen mee bezig en heb bijna alles doorgelezen en geprobeerd zonder resultaat.Waarom lukt het bij de ene wel en de ander niet.Er is ook nergens een goed voorbeeld vind ik in de basis instellingen van VLC mediaplayer,mischien zie ik het vekeerd vandaar deze help roep.
ranico Geplaatst: 14 juni 2007 Geplaatst: 14 juni 2007 Ik zie dat je een gemini image gebruikt. Ik weet nog dat ik lang heb zitten sukkelen om er iets uit te krijgen, maar nooit in geslaagd. Iemand van het Pli team wees me erop dat het wel gaat met een Pli image. Ik gebruikte ook al bijna een jaar een Gemini image, maar uiteindelijk dan een Pli image geinstalleerd. En inderdaad, hiermee gaat het wel. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Loui (K) Geplaatst: 14 juni 2007 Geplaatst: 14 juni 2007 Citaat: Ik zie dat je een gemini image gebruikt. Ik weet nog dat ik lang heb zitten sukkelen om er iets uit te krijgen, maar nooit in geslaagd. Iemand van het Pli team wees me erop dat het wel gaat met een Pli image. Ik gebruikte ook al bijna een jaar een Gemini image, maar uiteindelijk dan een Pli image geinstalleerd. En inderdaad, hiermee gaat het wel. Zou kunnen dat er een bestand in Pli anders is dan in Gemini.Maar het probleem is dat bij mij Pli zeer beroerd draait.Licht blijkbaar aan mijn Dreambox. Ik heb Pli verscheidene malen verschillende versies geprobeerd maar steeds Vaslopers en dat heb ik bij Gemini niet.Dus het wordt een probleem om het aan de gang te krijgen.
Loui (K) Geplaatst: 15 juni 2007 Geplaatst: 15 juni 2007 Citaat: Wat doe je dit moeilijk... Met pli ga je gewoon naar het webinterface... Je selecteerd in zap modus onderaan stream (onder tv-radio-data-movies knoppen). Je browst via browse achtrer file naar de avi file (of copy and past de url een internet stream in dit blok, e.g. van uitzending gemist) en drukt op file... VLC wordt opgestart op je PC en even later bekijk je de avi file via je dreambox(!) Via settings kun je zelfs de stream settings direct aanpassen (bitrate hoger e.d. voor betere kwaliteit) Dit heb ik geprobeerd maar werkt voor geen meter ook niet in Pli want die heb ik er speciaal voor opgezet.Het Ip adres van de PC =192.168.2.1 dit vul ik ook in.vcl start wel op maar ook geen beeld ik snap er niks van hoe dat zit.
ranico Geplaatst: 15 juni 2007 Geplaatst: 15 juni 2007 Waarschijnlijk een domme vraag, maar Heb je ook vlc client op de db geinstalleerd ? DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Gast Geplaatst: 15 juni 2007 Geplaatst: 15 juni 2007 Ik heb het zojuist ook werkend gekregen via de webinterface. Om te testen gebruikte ik een XviD van 576x320 in een AVI container. Probleem is dat de aspect ratio niet meer klopt op de TV. Mijn TV is gewoon 4:3 en de dreambox staat op 4:3 letterbox. De satelliet ontvangst ziet er gewoon goed uit qua aspect ratio. Hoe zorg ik ervoor dat VLC de aspect ratio van het avi bestand niet veranderd? ( Hij zal zwarte balken moeten toevoegen om het bestand te kunnen transcoden naar 704x576)
kapoentje Geplaatst: 15 juni 2007 Geplaatst: 15 juni 2007 Citaat: Hoi manne, ik heb het ook voor elkaar gekregen :-) Men neme VLC VERSIE 0.8.4. B !!!! nieuwere versie werkt niet :-( Onzin, Het werkt met alle nieuwere versies. De webinterface zet je nu aan bij de instellingen. Dus "vul achter het start adres van VLC : bla bla \VideoLAN\VLC\vlc.exe" --extraintf=httprat ( -- extrainf=httprat ) in" laat je gewoon weg Daarna nog op HTTP en Geavanceerde opties klikken en bij Adres server ":8080" invullen. Daarna Opslaan klikken, en opnieuw opstarten. P.S. Mischien zou een van de MOD,s eens de database kunnen bijwerken.
rommelaar Geplaatst: 16 juni 2007 Geplaatst: 16 juni 2007 Moet er nadat ik dit op de pc heb ingesteld ook nog iets in de dreambox 7020 gebeuren.Moet ik vlc in de dream opstarten en dan bv dvd indrukken? Heb het ip adres van de pc in settings staan. Bijvoorbaat dank Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Loui (K) Geplaatst: 16 juni 2007 Geplaatst: 16 juni 2007 Nee lukt niet zodra ik VLCfrontend opstart krijg ik gelijk de melding "It is nt possible to connect to VLC.or VLC don't send response.Please check your Settings".Nou daar heb ik naar gekeken maar ik heb dat goed staan.Blijft een lastige klus.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen