Ga naar inhoud

[7000S] Problemen met draadloos netwerk

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een draadloos netwerk dat bestaat uit een Dreambox 7000i, een Asus WL-330g wireless Acces point en een Sitecom Wireless netwerk Broadband router 140g+. Tot op heden kom ik af en toe via mijn Dreambox op het internet, maar meestal lukt het mij niet. Op mijn Dreambox staat PLI Garnet geïnstalleerd. Ik heb geconstateerd dat zowel mijn router als mijn acces point hetzelfde IP benaderingsadres (192.168.1.1) hebben. Ik kom wel via mijn PC op mijn Dreambox, maar mijn Dreambox komt niet via mijn router op het internet (beveiligingscodes zijn gecontroleerd). Wie kan mij raad geven of helpen?

Geplaatst:

Hoe heb je je DB een IP-adres gegevens ?

Beste is gewoon via DHCP vanuit je router.

Alle Computers moeten een uniek IP-nummer hebben; ook je DB en je Router.

Geplaatst:

Je gebruikt 'm wel in ethernet modus, en niet in AP modus?

Als je dreambox wel lokaal te bereiken is, maar vanaf de box kun je niet naar internet, dan is er waarschijnlijk iets mis met je gateway en/of je DNS instellingen.

Geplaatst:

Ik heb mijn Dreambox het IP adres 192.168.1.102 gegeven. Ik heb dit via communicatie instellingen gedaan en niet vanuit mijn router. Hoe moet dat op de router?

Geplaatst:

Ik gebruik hem als ethernet mdous. Ik weet niet wat er fout is met de gateway of DNS instelling want ik heb alles al geprobeerd. Als ik de dreambox met een vaste kabel aansluit op de router dan kan ik direct internet op. Hieruit concludeer ik dat er iets fout zit met het draadloze gedeelte. Heeft iemand nog tips?

Geplaatst:

Ik begrijp uit je verhaal, dat je een aparte router en een aparte accespoint hebt?

Dan zou ik eerst eens je accespoint een ander IP adres geven.

Zorg ook dat alleen je router de DHCP adressen uitgeeft, en niet ook je accespoint.

Als je dat hebt gedaan, dan je dreambox eerst een ip-adres laten verkrijgen van je router (die zorgt er immers voor dat je op internet kan)

Controleer of je met je box op internet kan, (software update ofzo, maar niet uitvoeren als je dat niet wilt)

Daarna automatisch ip adres verkrijgen uitschakelen op je dreambox, en dan een vast ip-adres geven.

Dan weet je altijd hoe je hem kan benaderen op je lokale netwerk.

Als alles daarna goed werkt kan je dit adres in je router doorrouteren, en kan je hem eventueel via internet benaderen.

(wel je password veranderen)

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Geplaatst:

Het zelfde probleem heb ik ook gehad.

Ik kon daardoor met de PC ook niet meer op internet.

Daarom heb ik de WL-330 een ander IP adres gegeven.

Deze kun je instellen als je met de PC het IP nr. van de ASUS oproept.

Zet deze op een ander IP nr. dan het AP.

bijv. 192.168.1.9

Daarna was bij mij het probleem opgelost.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen