Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn bedoeling is om een wlan adapter usb of pcmcia te gebruiken met mijn dreambox.

locatie dreambox is totaal niet in de buurt van de router.

Ik gebruik interne cardsharing. welle wlan adapter is snel genoeg voor dit?

Hartelijk dank

Geplaatst:

Er bestaan geen USB drivers (meer) voor WLAN kaartjes, en een dreambox heeft geen PCMCIA slot, dus daar ben je snel klaar mee.

Mogelijke oplossingen zijn gebruik te maken van wireless ethernet adapters, zoals de Linksys WGA54G (worden vaak game adapters genoemd, voor aansluiting van een PS/2 of een XBox, en hebben vaak een lage latency), of van een wireless access point wat je in bridge mode kunt zitten (wat dus als wireless client gebruikt kan worden).

Voor alleen cardsharing is in principe elke connectie goed genoeg, dat gaat maar over een paar kleine pakketjes.

Ik heb aan een box zo'n linksys hangen, gekoppeld aan een WRT54G accesspoint. En mijn link is snel en stabiel genoeg om over op te nemen of af te spelen, en te streamen. Hemelsbreed zit er tussen adapter en access point een meter of 8, en een betonnen verdiepingsvloer. But YMMV...

Geplaatst:

wij gebruiken de "Belkin: Wireless G Gaming Adapter" werkt zonder problemen.

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Geplaatst:

Via wifi gaat het niet supersnel, vooral als je veel gipswandjes tussen zender en ontvanger hebt.

Voor wifi-G 54Mbps norm kun je bijvoorbeeld deze nemen. Lekker klein, geen drivers nodig en kan z'n spanning van de Dreambox halen. Je moet 'm wel even vast configureren op je thuisnetwerk. Werkt prima.

Het zou wel beter zijn als er ook een 802.11N versie uit komt, want per wifi een grote opname overzetten kan best lang duren.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen