Gast Geplaatst: 8 juni 2007 Geplaatst: 8 juni 2007 Ik heb via Flash Wizard Pro 6.3 deze nieuwe PLI geflashed op mijn dreambox 7000s. Ik heb vanwege de harddisk en voedingproblemen al een jaar een QNAS external harddisk in mijn netwerk hangen die ik via CIFS heb gemount. In PLI Garnet werkte dat feilloos maar in deze PLI-release wil het maar niet lukken. Ik mount de externe harddisk via de web-interface (MOUNT / ADD). Ik gebruik dezelfde instellingen die ook bij GARNET gebruikte. Een nieuwe optie (ja toch?) binnen Helenite is dat je aan kunt geven op welke harddisk je op wilt nemen. Als ik dat open, zie ik 'Internal Harddisk' staan (er zit geen fysieke harddisk in!). Ik kan ook switchen naar mijn external harddisk en die instelling opslaan. Alleen wordt de instelling niet vastgehouden....? Ik kan dan ook de harddisk niet benaderen en ook niet opnemen. Iemand een idee wat dit kan zijn? Het lijkt wel of ik niet voldoende rechten heb om de wijziging door te voeren. Is er nog een andere manier om te vertellen dat de externe harddisk moet worden gebruikt? Iemand een idee? Vr gr, Imbean
dAF2000 Geplaatst: 8 juni 2007 Geplaatst: 8 juni 2007 Typ eens "mount" in telnet, en hier de uitvoer plaatsen. Dat je ziet dat er een "Internal harddisk" is, komt alleen door de multiboot.
Propaan Geplaatst: 8 juni 2007 Geplaatst: 8 juni 2007 Ik heb ook dit euvel van het niet vasthouden van de geselecteerde opslagplaats. Voor zover ik heb uitgevonden wordt met "Interne Harddisk" de "/hdd" directory bedoeld. Of er moet ineens een harddisk in mijn harddisk ontstaan zijn... DM8000HD~OpenPLi®~Henksat~Archsat DJ85EM~3x Smart Titanium Quad~Alps Quad~4x SatConn 4x1 DiSEqC 2.0~13/19,2/23,5/28,2
dAF2000 Geplaatst: 8 juni 2007 Geplaatst: 8 juni 2007 Citaat: Ik heb ook dit euvel van het niet vasthouden van de geselecteerde opslagplaats. Voor zover ik heb uitgevonden wordt met "Interne Harddisk" de "/hdd" directory bedoeld. Of er moet ineens een harddisk in mijn harddisk ontstaan zijn... Dat komt omdat je waarschijnlijk je USB-stick in Windows-formaat hebt geformateerd en je /var op USB hebt staan. Ik wilde kijken of IMBean dat ook had.
Gast Geplaatst: 8 juni 2007 Geplaatst: 8 juni 2007 @ DAF2000 Ik zit nu op mijn werk maar zal het direct doen als ik thuiskom (19:00). Bedankt voor je hulp. vr gr, IMBean PS. Ik ben ook fan van Donald Duck :-)
Gast Geplaatst: 8 juni 2007 Geplaatst: 8 juni 2007 @DAF2000 Oeps, net even te snel geantwoord. Ik heb geen USB of CF gemount. Ik heb wel CF gemount gehad maar daarna via Flash Wizard Pro en zelfs met DREAMUP de nieuwe image erop gezet en FLASH ERASE gedaan. Dan zou oude instellingen toch verwijderd moeten zijn? ne way, ik zal vanavond MOUNT-dump plaatsen.
Gast Geplaatst: 8 juni 2007 Geplaatst: 8 juni 2007 @daf2000 Hier is de dump. Hopelijk kun je er wat mee! PLi dm7000 Helenite 20070417 (based on 1.10) welcome on your dreambox! - Kernel 2.6.9 (18:45:14). dreambox login: root Password: BusyBox v1.01 (2007.01.22-02:58+0000) Built-in shell (ash) Enter 'help' for a list of built-in commands. root@dreambox ~ # mount /dev/root on / type squashfs (ro) none on /dev type devfs (rw) /proc on /proc type proc (rw,nodiratime) devpts on /dev/pts type devpts (rw) none on /tmp type ramfs (rw) /dev/mtdblock/1 on /var type jffs2 (rw,noatime) /dev/mtdblock/1 on /var_flash type jffs2 (rw,noatime) //192.168.1.190/dreambox on /hdd type cifs (rw,nodiratime,unc=\192.168.1.190\dre ambox,username=dreambox,rsize=4096,wsize=4096)
dAF2000 Geplaatst: 8 juni 2007 Geplaatst: 8 juni 2007 't Ziet er normaal uit. Ik snap nu waarom je "Internal harddisk" ziet, want je hebt gemount op /hdd wat normaal voor je interne harddisk is. Kun je ook een "ll /var/media" doen en de uitvoer hier weer plaatsen?
Gast Geplaatst: 8 juni 2007 Geplaatst: 8 juni 2007 @daf2000 Connecting to '192.168.1.199' Connected PLi dm7000 Helenite 20070417 (based on 1.10) welcome on your dreambox! - Kernel 2.6.9 (21:44:01). dreambox login: root Password: BusyBox v1.01 (2007.01.22-02:58+0000) Built-in shell (ash) Enter 'help' for a list of built-in commands. root@dreambox ~ # cd / root@dreambox ~ # ll var/media drwxr-xr-x 2 root root 0 Jun 8 00:11 . drwxr-xr-x 15 root root 0 Mar 11 13:16 .. lrwxrwxrwx 1 root root 10 Jun 8 00:11 movie -> /hdd/movie root@dreambox ~ #
Gast Geplaatst: 8 juni 2007 Geplaatst: 8 juni 2007 Probleem lijkt opgelost. Na het opstarten duurt het een minuut of 5 en dan ziet hij de externe harddisk wel. Dit is met PLI Garnet. Ik ga het met Helenite ook proberen.
dAF2000 Geplaatst: 9 juni 2007 Geplaatst: 9 juni 2007 't Ziet er allemaal okee uit. Snap niet waarom 't niet zou werken op Helenite.
Gast Geplaatst: 9 juni 2007 Geplaatst: 9 juni 2007 @daf2000 Tja, ik kan het ook niet goed plaatsen. Ik heb Garnet als basis genomen en dat werkt weer. Via Flash Wizard Pro kun je instellingen kopieren naar de image die je op dat moment wilt installeren. Toch heb ik het onder Helenite nog niet aan de praat gekregen. Ik ga straks even verder kijken. Ook Einstein (EDG) heeft hetzelfde mankement. Raar allemaal. Ik laat nog wel een berichtje achter. Bedankt voor je hulp.
Gast Geplaatst: 10 juni 2007 Geplaatst: 10 juni 2007 Ik krijg het op Helenite niet aan de praat, ook niet op Einstein. Ik ben maar weer terug naar Garnet want die doet het prima. De kans is groot dat ik de DM8000 koop dus ik laat het maar even zitten. Mocht iemand nog een briljante ingeving hebben, dan hoor ik het wel. Groetjes
Gast Geplaatst: 10 juni 2007 Geplaatst: 10 juni 2007 Je kunt niet zonder meer botweg instellingen van het ene image naar het andere copieren, dat is vragen om ellende.
Gast Geplaatst: 11 juni 2007 Geplaatst: 11 juni 2007 Ik heb handmatig 'gemount' en ook dat ging niet goed. Ook heb ik Helenite als enige image geinstalleerd en de mount handmatig toegevoegd. Wederom zonder succes. Binnen system settings kun je kiezen op welke harddisk je wilt opnemen. Daar staat default 'internal harddisk' en kan ik ook mijn externe harddisk kiezen. Als ik de externe harddisk kies, dat opsla en later deze optie opnieuw uitlees, staat weer internal harddisk vermeld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen