Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De knipperende netwerk led wijst op een hardware verbindingsprobleem. Kontroleer eerst en vooral de RJ konnektoren in je experia en dreambox en van je kabel (alle kontakten recht en 'uitgeveerd', netjes in de kunststof gleufjes en geen beschadigingen aan die kunststof scheidings randjes). Als dat allemaal gezond lijkt, sluit de zaak aan met een nieuwe (bij voorkeur gekochte, gecertificeerde) UTP kabel om kabelfouten - en die komen vaker voor dan je denkt!- uit te sluiten. Ik kijk al een flinke tijd mee op dit board en kan me niet heugen ooit een defecte netwerkinterface in de DM tegen gekomen te zijn.

Als je zeker weet, dat de hardware OK is, kun je meekijken met de boot van de box via een serieele kabel om te zien of de netwerkinterface gestart wordt. Zie hiervoor:

http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...true#Post210957

Tijdens de boot zie je als het goed is:

ifconfig eth0 ###.###.###.### netmask 255.255.255.0 up

(met op de ### het door jou ingestelde IP nummer) voorbij komen.

Welicht kun je wat met hierop volgende log meldingen.

 

Tenslotte nogmaals een pleidooi voor het gebruiken van DHCP. Het kost in eerste instantie wat extra moeite (zeker als je wil dat iedere aangesloten interface altijd hetzelfde IP adres krijgt), maar als je het eenmaal netjes hebt gedaan, hoef je er nooit meer naar om te kijken!

 

Groet, Skippy2


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...