Gast Geplaatst: 10 juni 2007 Geplaatst: 10 juni 2007 Krijg niet voor elkaar de dreambox 7025 harddisk te mappen wil het gebruiken net als c: upnp is aan, de pc ziet de hdd wel en vraagt zelfs om een user en passwoord maar het passwoord wordt niet geaccepteerd dus niet gemapt en ik gebruik uiteraard hetzelfde paswoord als de werkende FTP het lijkt wel een apart eigen paswoord te hebbe maar daar heb ik schijnbaar geen controle over Iemand die een betere ef gelijke ervaring heeft of suggesties
CescoAiel Geplaatst: 10 juni 2007 Geplaatst: 10 juni 2007 Welk protocol gebruik je om te verbinden? SMB (Samba) gebruikt nl. idd een apart wachtwoordbestand! NFS gebruikt het Linux wachtwoordbestand... Ik heb nog geen samba gebruikt op een Dreambox, maar op Linux heb je een bestand 'smbpasswd' om smb gebruikers aan te maken...
Gast Geplaatst: 11 juni 2007 Geplaatst: 11 juni 2007 Het eenvoudigste is via samba, daar kan je dan ook pass en user aanmaken. Daarna gewoon op de pc en run doen van \\ipvandedreambox en het zal lukken.
Gast Geplaatst: 11 juni 2007 Geplaatst: 11 juni 2007 Zover bedankt ben druk aan het werk met de nieuwe suggesties van jullie laat het nog wel even weten
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen