Ga naar inhoud

[7020] Gbox kijken en opnemen binnen transponder mogelijk?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het lukt me niet om met Gbox binnen dezelfde transponder een kanaal op te nemen en tegelijk naar een ander kanaal te kijken.

Uiteraard staat "can handle 2 services" aan.

Zappen binnen de transponder lukt ook gewoon, maar er is alleen beeld op de zender die wordt opgenomen.

Mijn V-line in GBOX_cfg is: { F0 30 }

Versie 2.1 geeft met deze instellingen zelfs problemen met vertraagd kijken. Met versie 2.25 gaat dit weer wel goed.

Geplaatst:

Maak de V-line eens { 00 30 } en gebruik versie 2.25. Dan werkt tenminste timeshift weer. Het opnemen en kijken van 1 transponder tegelijk werkt niet zondermeer met gbox...

Het werkt wel met gbox als je 2x gbox op een box draait en je image tijdens opnames een /tmp/.recording aanmaakt. En ook met alleen versie 2.25(!) omdat je een speciale instructie moet zetten in de gbox_cfg die een oudere gbox niet kent.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Met versie 2.25 werkt timeshift vreemd genoeg zowel met {00 30} als ook met {F0 30}, terwijl dit met versies lager dan 2.24 met beide instellingen niet wil werken.

Jammer dat Gbox kennelijk niet zonder meer geschikt is voor opnemen en kijken binnen 1 transponder.

Ik ga maar eens wat experimenteren met CCcam en Gbox op 1 machine.

Geplaatst:

Yep dan werkt het wel uiteraard... Maar de CCcam connectie met gbox werkt nog niet helemaal goed. Je kunt als je peers met een gelijke poort binnenkomen maar 1 verbinding maken en ik krijg Nederland SECA niet via gbox werkend???

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen