Ga naar inhoud

[7020S] oplossing voor haperingen jukebox?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Heb al ruim 2 jaar naar volle tevredenheid een 7020S. Ben echter nog steeds niet tevreden over het afspelen van muziek hierop (mp3, wav) vanaf een share. Heb haperingen, die ongetwijfeld te wijten zijn aan het netwerk. Gebruik Pli Helenite en de Jukebox plugin.

De vraag: is er een oplossing voor het probleem van de haperingen? Is er bijvoorbeeld een audio speler met een fatsoenlijk grote buffer om de haperingen te elimineren?

Graag jullie reactie.

Mvrgr,

Bert

Geplaatst:

Niemand die een idee heeft? Of ligt het antwoord te zeer voor de hand? Ik weet het nl. niet.

Geplaatst:

Je hebt 't over 'netwerk'. Dus mag ik de assumptie pakken dat je die muziek bestanden van een ander systeem af haalt?

Welk systeem? Hoe verbonden? Snelheid van je netwerk? Welk protocol (nfs, cifs, smbfs), wat zijn daarvan je instellingen?

Geplaatst:

En hou er rekening mee dat de Jukebox niet de meest stabiele plugin is. Zeker bij .vbr MP3's gaat hij op d;n duur steets meer haperen.

ALs je de MP3's via de filebrowser afspeelt, heb je dan hetzelfde probleem?

Geplaatst:

Met de filebrowser is het stabieler. Voor zover ik nu heb gehoord alleen nog heperingen tijdens het zappen door de directorytree met alle mp3's.

Blijft de vraag of er een applicatie is met een kleine buffer, zoals bij internetradio of uitzending gemist gebruikelijk is, zodat haperingen echt tot het verleden behoren.

Netwerk is overigens 54G, maximale signaalsterkte. smb server is een PIII linux (eisfair) doos met raid5. Is vele malen sneller dan de bandbreedte van wav of mp3.

Mvrgr,

Bert

Geplaatst:

Het probleem in het algemeen met wireless is niet zo zeer de bandbreedte (hoewel die effectief veel minder is dan 54Mbps), maar de latency, en de variatie daarin.

Voor real-time toepassingen is dat een drama, en daar kun je over 't algemeen weinig aan doen, anders dan wireless adapters gebruiken met een lage latency.

Ik maak gebruik van de Linksys WGA54G, een game adapter die bekend staat om z'n lage latency. En heb er sinds dien geen problemen meer mee (andere kant is een WRT54G in AP mode, met een betonnen verdiepingsvloer er tussen)...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen