Ga naar inhoud

[7000S] hoe een DM-7000S weer actueel maken ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen

Mijn dreambox 7000-s werd altijd onderhouden door een kennis van mij en hij deed dat via intenet bij hem thuis en logte in mijn dreambox van afstand,maar deze kennis is geemigreerd naar spanje

Nu is mijn vraag

Wie kan mijn helpen om een nieuwe versie Firmware op mijn dreambox te zetten

er zit nu da vinci 1,09 op van 2005,Ik hoop dat iemand mij kan helpen of te vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg,

Algeval bedankt wie mij wil helpen

MVG Richard

P.S ik ben nieuw ,dus aub geen exper taal

Geplaatst:

ik zou mezelf eerst eens inlezen in de materie. zoekt en gij zult vinden.

ik begrijp ook wel dat alle begin moeilijk is maar aangezien een dreambox een hobby-bak is, is het raadzaam jezelf de materie de baas te worden, helemaal qua flashen , het up2date houden van settings welke je her en der en ook hier kunt vinden.

de image-keuze is persoonlijk. alle recente images worden meestal wel "ge-announced" op sat4all. zoekvoer : pli, gemini, nabilo

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

het lijkt me leuker om inderdaad zelf te gaan hobbyen

maar als dat niet gaat

kun jenaast alle info ook iemand in je buurt zoeken die je op weg helpt

en je kennis kan toch ook vanuit spanje bij je inloggen

saludos

Geplaatst:

Hoi

Ik zal zeggen wat ik nu al voor elkaar heb gekregen met wat hulp van een ander forum gebruiker

Heb gisteravoand laat Dreambox Control Center 2.92 gedownload en geinstaleerd

Daarna moest ik dat programma instellen voor de juiste IPadres van mijn pc en de dreambox

Daarna moest ik The_Gemini_Project 3.40_DM7000 downloaden,Ik heb met uitleg via Dreambox Control Center 2.92 mijn dreambox geupdate

Nu is mijn dream box geupdate met een nieuwe images

Tot zover ben ik nu,Ik heb veel zenders gevonden maar er werken er maar een paar ,zoals ND1,2,3,4,5,6 die werken niet en zo zijn er nog meer allemaal zwart beeld,BVN en nog een paar die werken weer wel

Misschien heb ik je nu genoeg verteld wat ik heb en hoever ik nu eindelijk ben naar een aantal weken zoeken op intenet en aanmelden op forums

Hoop dat je mij verder kan helpen

MVG Richard

Geplaatst:

Hoi Richard, met het programma Flash Wizerd Pro kan je ook images in de box zetten en dan een kanalenlijst b.v. van Captains van 7 juni erin met het programma DreamboxEdith. Dan vertelde je dat je geen Nederlandse zenders kon kijken, maar heb je wel een abbo op channel+ ? of kijk je via een share programma? En welke Cam versie gebruik je?

Dit zijn allemaal vragen die eerst beantwoord moeten worden.Succes Rob

Geplaatst:

De nieuwe image zit er op en ccam 2.0 zit er op,volgens mij heeft die kennis het van mij altijd via share gedaan,hoop je genoeg te verteld te hebben

MVG Richard

Geplaatst:

Nou denk dat ik nu een ander probleem heb

Wou met DCC The_Gemini_Project 3.60 er op gooien,alles ging goed toen DCC vroeg na het controleren of ik het via lan wou doen,als elke keer drukten ik op ok na 18% gaf hij aan dat telnet niet conect was en stopten er mee,nu kom ik de dreambox helemaal niet meer in,weet iemand wat ik moet doen nu ??

dreambox start wel op ,in het display blijft staan dreammultimedia maar gaat niet meer verder zit vast

Geplaatst:

Ok ik zal het via deze manier proberen morgen ,dank je voor de link

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen