Spiderman1974 Geplaatst: 28 juni 2007 Geplaatst: 28 juni 2007 Hallo mensen, Ik heb een Dreambox 7000 en wil graag via WEB-X TV het BBC HD kanaal streamen naar mijn pc. De pc heeft een Dual Core 2 E6300 met 2 GB geheugen en een ATI X1650 pro kaart erin. Het streamen lukt wel maar loopt nog niet vloeiend, heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste kan instellen? Alvast bedankt voor het advies. DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
verkerkbr Geplaatst: 28 juni 2007 Geplaatst: 28 juni 2007 Goede middag SM, formaat mpeg4 h.264 stroomt wel naar de PC, maar moet dan vervolgens in software gedecodeerd worden. Dit lukt vrijwel niet vloeiend. Ik heb hier ook een "dia show" met mijn DB 7000. Sommige nieuwe videokaarten, van ATI bijvoorbeeld, schijnen dit te kunnen doen in hardware via de grafisch processor. Dan schijnt het wel goed te werken, mits de juiste drivers zijn geladen. En die zijn er helaas nog niet voor Linux. Allelei HD players doen wel mpeg4 variaties, echter niet h.264. Ik kom er ook verder mee op dit moment. Jammer, want de losse beelden zijn prachtig, Bram
Spiderman1974 Geplaatst: 28 juni 2007 Auteur Geplaatst: 28 juni 2007 Citaat: Goede middag SM, formaat mpeg4 h.264 stroomt wel naar de PC, maar moet dan vervolgens in software gedecodeerd worden. Dit lukt vrijwel niet vloeiend. Ik heb hier ook een "dia show" met mijn DB 7000. Sommige nieuwe videokaarten, van ATI bijvoorbeeld, schijnen dit te kunnen doen in hardware via de grafisch processor. Dan schijnt het wel goed te werken, mits de juiste drivers zijn geladen. En die zijn er helaas nog niet voor Linux. Allelei HD players doen wel mpeg4 variaties, echter niet h.264. Ik kom er ook verder mee op dit moment. Jammer, want de losse beelden zijn prachtig, Bram Hallo Bram, Het streamen doe ik naar een Win XP machine, daar heb ik de software voor H.264 op geinstalleerd die compatible is met mijn ATI kaart. Deze kan ook met hardware acceleratie. Ik weet alleen niet welke instellingen ik binnen vlc player moet doen zodat deze ook gebruik maakt van de juiste codecs en hardware acceleratie. DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen