Ga naar inhoud


geen signaal op betaalde zenders firedtv ! cam probleem ?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een hp media center, zojuist aangevuld met een firedtv satteliet

kaart. met mijn bestaande ci uit mijn topfield satteliet ontvanger en mijn

werkende canaal digitaal kaart probeer ik nu alle zenders via mijn media

center te kijken.

Ik vind genoeg zenders, ook de nederlandse, echter als ik die

wil bekijken krijg ik de 'melding geen tv signaal'

 

De fta zenders kan ik zonder probleem bekijken.

 

Kan dat liggen aan de cam? en zo ja welke cam kan ik het beste aanschaffen?

 

incidenteel krijg ik wel beeld op net5 of sbs6.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wij hebben exact het zelfde probleem. Eigenlijk sinds verleden week al. Nu hebben wij de Qmotion pc al sinds januari en waren er erg tevreden over, maar sinds kort ook geen beeld meer op de Nederlandse zenders. BVN en andere FTA ontvangen wij wel. Heb je ook de originele kaart en CI module van CanalDigitaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi

 

ik heb wel de originele kaart van canaal digitaal. de cam moduleis de matrix cam. het hele forum staat er vol mee, maar ik zie nog niet of ik mijn cam ervoor kan gebruiken. zou je me op de hoogte willen houden van je vorderingen?

 

zodra ik wat weet laat ik het je weten

 

groet gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb in ieder geval door dat mijn Qmotion geen online support krijg en dus daar hoef ik ook geen antwoord van te verwachten.

Verder ben ik nog niets wijzer geworden maar het zal te maken hebben met de update van software en/of firmware. Misschien dat deze update geen rekening heb gehouden met de CAM en of de CI module er in.

Kortom ik ben niet veel wijzer geworden (behalve dat de Engelse site en forum daar ook meerdere mensen het zelfde probleem hebben, echter geen enkel antwoord of oplossing). Mocht je ook nog iets meer weten wil je het dan ook doorgeven? Hopelijk dat andere ook me lezen want hoe meer mensen dit probleem kennen en weten op te lossen hoe beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb een hp media center, zojuist aangevuld met een firedtv satteliet
kaart. met mijn bestaande ci uit mijn topfield satteliet ontvanger en mijn
werkende canaal digitaal kaart probeer ik nu alle zenders via mijn media
center te kijken.
Ik vind genoeg zenders, ook de nederlandse, echter als ik die
wil bekijken krijg ik de 'melding geen tv signaal'

De fta zenders kan ik zonder probleem bekijken.

Kan dat liggen aan de cam? en zo ja welke cam kan ik het beste aanschaffen?

incidenteel krijg ik wel beeld op net5 of sbs6.


Ik had je via PM een link gemailed naar de cams die firedtv ondersteund, ik ben deze link even kwijt, maar dit komt van de site van de fabrikant:

FireDTV/FloppyDTV supports currently (March 2007) the following CAM modules:

Alphacrypt (Full, Light, TC and EasyTV), AstonCrypt, Cryptoworks, Conax 4.0 and higher, InXWorld, Viacess Red 4.84, XCAM, Zetacam (yellow and purple), Irdeto, Irdeto SE, MatrixCam (Reborn, Reloaded and Revolutions), TopUpTV.

Compatibility for programmable CAMs (Dragon, T-Rex, Matrix, Diabolo,..) depend very strong on the used CAM firmware. Digital Everywhere can not guarantee support for all firmware versions of these CAMs
For T-Rex and Dragon CAMs, use latest BDA drivers 4.8 and higher.

Other CAM modules may work, but are not tested yet!


Hoewel de update van maart is, geeft men aan dat de Mediaguard (nog) niet getest heeft dan wel niet compatible is.

Volg deze google zoekactie naar de juiste sites:
Google zoek

Multytenne 45 single en Homecast 5000 receiver ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist een support aanvraag bij firedt punt nl neergelegd. Het forum is blijkbaar weer aanwezig alleen nog niet gevuld. Heb hier gelijk ook de vraag gesteld of het mogelijk aan de originele kaart en CI van CanalDigitaal kan liggen.

 

Support aanvraag kan dus nu online. Alleen even registreren. Als meerdere dit willen doen misschien dat er dan sneller een reactie komt.

 

(vreemd, want onze computer zou een van de eerste zijn door volledig door CanalDigitaal getest en accoord is bevonden. Hoe kan het dat dan hun kaartjes en ci modules niet ondersteund (meer) worden door firedtv?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mogelijk de oplossing gevonden. En dan zeg ik mogelijk want ik kom nog niet echt verder.

Wat blijkt nadat ik een progje heb gedraaid dat de commoninterface.exe niet gevonden kan worden (zie digital-everywhere punt com onder support==> CAM test tool).

Het blijkt ook vervolgens dat FiresatApi.dll nergens is geinstalleerd. Nu probeer ik alleen nog uit te zoeken waar ik dit in godsnaam moet plaatsen zodat de commoninterface.exe wel weer gaat werken. Iemand ideeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb mogelijk de oplossing gevonden. En dan zeg ik mogelijk want ik kom nog niet echt verder.
Wat blijkt nadat ik een progje heb gedraaid dat de commoninterface.exe niet gevonden kan worden (zie digital-everywhere punt com onder support==> CAM test tool).
Het blijkt ook vervolgens dat FiresatApi.dll nergens is geinstalleerd. Nu probeer ik alleen nog uit te zoeken waar ik dit in godsnaam moet plaatsen zodat de commoninterface.exe wel weer gaat werken. Iemand ideeen?


Update: Na het draaien van de de CAM test tool kom ik in de cmd terecht waar aangegeven wordt:
"fout: het proces ehshell.exe is niet gevonden". Daarna nog regels over de pid maar de nummers zijn elke keer anders.

Tot op heden nog steeds geen info van firedtv Nederland.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik heb gisteren ook een FIREDTV gekocht en heb precies hetzelfde probleem, FTA channels kan ik zien maar geen Canal Digitaal zenders. ik gebruik een origineel CD kaartje en een Matrix Reloaded (welke aldus firedtv site ondersteund wordt)

 

p.s. heeft iemand firedtv al werkende onder vista?

 

willen jullie me svp op de hoogte houden van vorderingen? zal ik ook doen hier op t forum. Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...