Gast Geplaatst: 1 juli 2007 Geplaatst: 1 juli 2007 Al een tijdje loop ik tegen het probleem aan dat ik geen gebruik kan maken van de telnet functionaliteit die de dreambox heeft. normaal vraag hij bij een "telnet [ip-dreambox]" naar gebruikersnaam en wachtwoord. Nu krijg ik echter het volgende: Zie de melding: Waiting for encryption to be negotiated... desktop:~ user$ telnet dreambox Trying 10.1.0.1... Connected to dreambox. Escape character is '^]'. Waiting for encryption to be negotiated... Server disconnected. PLi dm7000 Helenite 20070417 (based on 1.10) welcome on your dreambox! - Kernel 2.6.9 (21:05:47). dreambox login: Login timed out after 60 seconds. Wie weet wat de "encryption" melding betekend.
Gast Geplaatst: 1 juli 2007 Geplaatst: 1 juli 2007 Zo snel als dit probleem is opgedoken, zo snel is dit ook weer weg. In deze tijd heb ik alleen met de DNS server gewerkt, en dan ook nog eens niets wat met de dreambox zou kunnen maken. Toch blijf ik nieuwschierig naar dit gebeuren.
Gast Geplaatst: 1 juli 2007 Geplaatst: 1 juli 2007 Mijn enige idee is dat de dreambox je pc 'opnieuw' zag omdat hij wellicht een andere dns-naam heeft gekregen, daarvoor opnieuw eenmalige encryptie settings wou negotiaten. (als ik google begrijp is de hostname en die encryptie negotiating aan elkaar gekoppeld)
rai Geplaatst: 2 juli 2007 Geplaatst: 2 juli 2007 Dat krijg je toch alleen als je SSH gebruikt? Je gebruikt niet toevallig PUTTY als client die nog op SSH stand stond?
Gast Geplaatst: 2 juli 2007 Geplaatst: 2 juli 2007 Nee ik gebruik geen ssh, echt puur telnet. Aangezien ik hier dagelijk mee te maken heb weet ik zeker dat je het niet moet verwarren met een ssh verbinding. Daarom sta ik er ook zo versteld van. helaas kan ik het niet direct reproduceren en wilde graag weten wat voor een procedures de box doorloopt om een telnet sessie te kunnen opzetten.
Gast Geplaatst: 2 juli 2007 Geplaatst: 2 juli 2007 Ik denk dat je (vanwege veranderingen in je dns) eigenlijk naar een ander device zat te connecten dan naar je dreambox. Je router bijvoorbeeld? In een PLi image zit namelijk niks wat deze melding genereert, en al helemaal niet op poort 23.
Gast Geplaatst: 2 juli 2007 Geplaatst: 2 juli 2007 The encryption in telnet is based upon a shared secret key, not a public/private key system. The shared secret is established with kerberos authentication. If you do not have valid kerberos tickets, you can not establish a secure and encrypted connection with our current telnet client or telnet server programs. It is a good idea, though, to set up your environment so that you always get positive confirmation of encryption, which you can do in your .telnetrc file in your home directory. You can use the same file to attempt automatic login when you use telnet, and to make sure telnet always uses encryption. Put the following lines in your ~/.telnetrc file (be sure to indent as shown): DEFAULT set verbose_encrypt set autoencrypt set autodecrypt
Gast Geplaatst: 3 juli 2007 Geplaatst: 3 juli 2007 busybox telnetd ondersteunt dat niet. Maar dat zal idd wel de verklaring zijn, de "Waiting for encryption to be negotiated..." melding is dan een client melding, geen melding die de dreambox terug geeft.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen