Ga naar inhoud

[70xxS] hoe online met UMTS kaart ? (geen kabel of adsl)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe kan je met je dreambox online gaan zonder dat je kabel of adsl hebt.

We hebben zo een cimodule die je in de laptop steekt en dan zo online gaat (vodaphone UMTS/GPRS is het geloof ik), kan je deze in het CIslot van de dreambox steken en dan zo online gaan?

Of is er een mogelijkheid om via de laptop online te gaan met de dreambox. Internet delen dus eigenlijk.

Geplaatst:

Je kunt inderdaad gebruik maken van 'internet delen' op je laptop, maar wat omslachtig.

Er is echter een router van Linksys (Linksys WRT54G3G Router for 3G/UMTS), waarin zo'n kaartje past (ik dacht dat Vodafone die ook levert of kon leveren, maar je kunt 'm ook elders krijgen, voor ongeveer 125 euro), en waarmee je exact hetzelfde kunt als met de DSL of kabel versie. Die router heeft ook wireless, dus je kunt 'm naast je box neerzetten, en op je laptop wireless gebruiken.

Ik heb er paar staan (zakelijk) om snel ergens internet prik te kunnen realiseren.

Vergis je overigens niet in de kosten, met de verkeerde bundel kan dat fors in de papieren lopen!

Geplaatst:

Met een Macbook heb ik wel ervaring dat je zeer gemakkelijk een internet-sharing configuratie kunt opzetten.

Met een Windoos zou ik me ook kunnen voorstellen dat je pc als router kan functioneren.

Met je gprs-umts data-kaart maak je een uplink naar internet.

Een cross-cable tussen je dreambox en je laptop.

Check dat je beide kanten kunt bereiken. (ping)

Je laptop-ethernet configureer je in een andere netwerk-range dan je gprs-umts.

Routering tussen beide actief maken.

En check je windoos firewall settings.

vanuit je dreambox controleren of je dns werkt.

check op je een internet-page kunt bereiken (ping).

et voila, ce ca.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen