NickDream Geplaatst: 5 juli 2007 Geplaatst: 5 juli 2007 Is het mogelijk je dreambox stream te bekijken op een pda, het zou toch moeten kunnen op een pc lukt het ook Wavefrontier T90 1W,5E, 9E,13E,16E,19E,23E,28,2E / Dreambox 800HD
Gast Geplaatst: 5 juli 2007 Geplaatst: 5 juli 2007 Lijkt me wel. Voorwaarde: een voldoende snelle verbinding tussen de twee, en een compatible client op je PDA. Er is een VLC port naar WinCE/PocketPC, maar die heeft nog de status 'expirimenteel'...
aux99 Geplaatst: 5 juli 2007 Geplaatst: 5 juli 2007 heb het wel eens gedaan. gebruik het script van Mauce wat de transcoding met VLC doet: http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...=0&vc=1 en volgens mij ook vlc op de pda installeren, maar dat staat me niet meer helemaal bij.. Best leuk trouwens! suc6
Gast Geplaatst: 7 juli 2007 Geplaatst: 7 juli 2007 Ik heb pas de power van vlc leren kennen, en als je deze een beetje handig kunt gebruiken, dan denk ik dat je wel remote vanaf je pda je dreambox kunt bekijken. Om avi's mov's etc. te streamen van pc -> dreambox Op dit moment gebruikt men vlc server op de pc die dmv de dreambox wordt aangestuurd en zo ook de streaming settings aanpast aan de dreambox. De dreambox ontvangt dan voor hem weer MPEG-TS. Waarschijnlijk is je beeld-grootte op je pda niet toereikend als je tv is en is het zonde om de cpu van je pda te belasten met het herbereken hiervan. Je zou dus je pc weer als vlc-server kunnen configureren. Deze haalt de streams via de dreambox binnen en converteerd deze on-the-fly waarop je pda naar connecteerd. Tevens kun je links naar je shared-directories kunnen maken zodat je ook je opnames kunt bekijken op je pda. Waar ik nog niet over heb gedacht is de avid en pvid die veranderen als je zapt op je dreambox. ben zeer benieuwd naar je resultaat.
NickDream Geplaatst: 7 juli 2007 Auteur Geplaatst: 7 juli 2007 Bedankt voor de tips ga er mee aan de gang Wavefrontier T90 1W,5E, 9E,13E,16E,19E,23E,28,2E / Dreambox 800HD
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen