Neptunus Geplaatst: 17 april 2008 Geplaatst: 17 april 2008 En volgens mij schakelt de tv dan ook niet automatisch naar de ingang waarop de dream is aangesloten zoals bij scart wel gebeurt. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast SpiekerJozef Geplaatst: 17 april 2008 Geplaatst: 17 april 2008 Ga ik morgen uitproberen.. Heb een scart adapter component/YUV besteld. Google: scart adapter component/YUV
Erik Slagter Geplaatst: 22 april 2008 Geplaatst: 22 april 2008 Origineel bericht van: SpiekerJozef Ga ik morgen uitproberen.. Heb een scart adapter component/YUV besteld.Google: scart adapter component/YUV Daar ga je dus niks mee opschieten (= dus zonde van je geld). Over RGB en component worden dezelfde signalen verstuurd, alleen in andere "verhoudingen". Het (digitale) videosignaal wordt gedecodeerd naar RGB, vervolgens door je dreambox (als je instelt op component) omgezet naar component, waarna vervolgens de tv/beamer het weer omzetten naar RGB (pixels zijn R G of . Theoretisch kun je zonder verlies omzetten tussen component en RGB, maar in de praktijk heb je toch altijd verlies. Alleen in het geval van een niet-standaard-pal-b/g-signaal (zoals 720p) heeft het gebruik van component zin, omdat deze signalen meestal niet over scart ondersteund worden (waarom niet moet je ook niet aan mij vragen, er is geen technische beperking). Voor het aansluiten van je niet-hd-dreambox gewoon scart/RGB gebruiken dus voor het minste verlies. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Gast drumsix Geplaatst: 23 april 2008 Geplaatst: 23 april 2008 heb db7000 en plasma 94cm panasonic. Op component is beeld wel degelijk beter als op scart (rgb). Heb wel de component patch op de db uitgevoerd (hardware mod).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen