dr_grebber Geplaatst: 20 juli 2007 Geplaatst: 20 juli 2007 Ik gebruik een STAB120 rotor met een dreambox 7000 met gemini 3.60 image. De motor / schotel buiten staan perfect afgesteld. Ik begrijp dat diseqc 1.2 gebaseerd is op een tabel met satelliet nummers (1=Hotbird, 2=astra19, 18=astra28 etc) en de bijbehorende motorposities zijn intern in de motor opgeslagen. Deze motor posities kunnen gecorrigeerd worden en opgeslagen in de motor. Hoe kan ik via de dreambox de diverse satelliet posities intern in de STAB resetten? In het menu van de humax zat een optie recalculate waarmee de stab alle posities opnieuw kon berekenen adh van een referentie. Met de dreambox is die optie verdwenen. Als ik een nieuwe image in de dreambox laad, dan klopen de referenties niet meer. Wat is de gangbare manier om de dreambox met een STAB120 te laten werken? Ik gebruik nu Satellite Configuration, many satellites via DISEqC rotor. Wat moet ik instellen bij Motor Setup? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik alle 28 satellieten met de hand toevoeg, oost-west draaien, en dat iedere keer opnieuw doe als ik een andere image laad? DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1
Gast Geplaatst: 20 juli 2007 Geplaatst: 20 juli 2007 STAB120 kent GOTO-X dus laat de satposities maar ziten. Letop in de DB zit een bug... eerst GOTO_X even uitvinken en predefined satposties wissen. Dan GOTO-X aanvinken en je positie ingeven. En genieten maar.
Littlesat Geplaatst: 20 juli 2007 Geplaatst: 20 juli 2007 Dit is niet echt een bug. De dreambox probeert gewoon altijd een Goto-X commando als een satelliet niet in de predefined satposities staan... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Markve Geplaatst: 20 juli 2007 Geplaatst: 20 juli 2007 Ik heb een stab100 al een paar jaar geleden geïnstalleerd. Deze staat ook perfect, ik kan alles vangen van 45 oost naar 43 west. Alleen moet je je positie instellen, lengte en breedte graad. Ik heb dus in het begin via internet mijn lengte en breedte graad opgezocht en netjes ingevuld. Echter moest ik net als jij steeds bij een nieuwe image opnieuw via de rotor instelling de posities corrigeren. Nou dus afgelopen week de nieuwe helinte geflashd en toen wou ik weer alles gaan instellen en finetunen. Ik had net van te voren een GPS muis voor bij de routeplanner in mijn telefoon gekocht en dacht laat ik deze nu eens checken of de lengte en breedte graad goed zijn. Nou je voelt hem natuurlijk al aankomen, de gegevens die ik via internet had waren niet zo nauwkeurig. Dus ik heb de coördinaten van de navigatie gebruikt en ik vang waarachtig alle satellieten zonder te corrigeren. Dus mijn advies is check je lengte en breedte graad want daar zal het wel aan liggen. Mark
dr_grebber Geplaatst: 20 juli 2007 Auteur Geplaatst: 20 juli 2007 Ik schaam me diep; bij motor setup staat gewoon de optie recalculate (en ook east west limits, goto 0, etc)! Het Goto_XX werkt prima, heb google earth gebruikt om mijn longitude en lattitude coordinaten op te zoeken. Allemaal bedankt. DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1
Gast Geplaatst: 20 juli 2007 Geplaatst: 20 juli 2007 Citaat: Dit is niet echt een bug. De dreambox probeert gewoon altijd een Goto-X commando als een satelliet niet in de predefined satposities staan... Als je het doet zoals ik heb uitgelegd heb je de recalculate niet nodig. Kheb oa een STAB120 en op m'n Sammy9500 wel met recalculate, maar dan loopt de dreambox niet gelijk goed. Pas toen ik de sat-posties eruit gooide en er uitsluitend goto-X wordt aangesproken werkt alles goed. Komt ook bij als 2-e voordeel dat je zo ALLE satellieten kunt aansturen in je zichtveld en niet alleen de predefined in de STAB120 tabel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen