dr_grebber Geplaatst: 22 juli 2007 Geplaatst: 22 juli 2007 De afgelopen dagen werkte mijn STAB120 prima samen met dreambox 7000. Na de zware regenbuien van gisteravond, vanmorgen helder blauwe lucht, echter SNR minder dan 50 en BER > 200. Als ik de STAB120 bypass krijg ik wel SNR van 80 en BER 0. Blijkbaar verzwakt de STAB het signaal dus. Trekt de motor ook in rust nog stroom? Het is bekend dat dreambox "doof" is; moet ik concluderen dat de combinatie STAB en dreambox niet optimaal is, en kan ik beter Wavefrontier aanschaffen,of de STAB120 na 4 jaar vernieuwen? DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1
robbieuutgrunn Geplaatst: 22 juli 2007 Geplaatst: 22 juli 2007 Ik denk niet dat je STAB hier wat mee nodig heeft en dat je het eerder bij je LNB moet gaan zoeken. heb je wel 'lock en sync' ? greetz... As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons. 500 + 7000 + 7020 = a lot of fun
Gast Geplaatst: 22 juli 2007 Geplaatst: 22 juli 2007 draait je stab nog wel goed ? misschien is ie mechanisch iets verdraaid
dr_grebber Geplaatst: 22 juli 2007 Auteur Geplaatst: 22 juli 2007 Bedankt. Klopt dat de stab er electrisch niks mee te maken heeft; sinds ik die vanmorgen gebypassed heb, kinderen kijken paar uur jetix ineens weer slechte SNR en BER. wat heen en weer gezapt tussen BVN, Jetix, 10, dreambox hangen. Moest 3 knoppen indrukken om de dreambox te rebooten, gelijk weer prima beeld. Lock en Sync status helaas niet kunnen bekijken. Ik heb een philips LNB SX1019. Heeft dit mischien te maken met een wijziging in de frontprocessor, waardoor ontvangst verbroken wordt na tijdelijk slechte ontvangst? Hierover wordt elders ook gesproken (7025 blijft weer hangen na bui). Handje voor de LNB, zappen, handje weghalen, weer gewoon beeld. Wel heeft de stab een hele kleine mechanische speling op de as, de SNR gaat omlaag van 81 naar 74 als ik de as tegen de speling aan druk. DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1
Gast Geplaatst: 22 juli 2007 Geplaatst: 22 juli 2007 Ik denk eerder aan een rukwind die de boel iets heeft verdraaid op je mast/as. Even de sat-finder/pieper erbij en dat nagaan. Kun je het beste even check door de LNB-kop iets naar links/rechts of boven onder te drukken en horen of het signaal toch toch iets beter kan. Zo ja, dan pas de bouten los achter op de rotor en eea bijdraaien.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen