Ga naar inhoud

[500] BER's na storm, tuner stuk?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een dreambox 500 staan die na een storm met onweer geen beeld meer geeft. Hij lijkt gewoon signaal te hebben, meer dan 80% op de meeste zenders, maar er zijn altijd veel BER's en de dreambox is niet in staat een lock te krijgen op het signaal. Er is geen zichtbare schade in de dreambox. Ik heb een nieuw image geflashed, maar zonder resultaat. De dreambox vertoond dezelfde problemen op een andere schotel/lnb. Er zit geen garantie meer op de ontvanger.

Heeft iemand dit eerder gehad? Heeft iemand een mogelijke oplossing?

hobby4all

Geplaatst:

Citaat:
BER's na storm

Dan zou ik toch denken dat de schotel niet helemaal goed staat, maar je zegt ook al op een andere achotel geprobeerd te hebben.

Maar heb je ook al met een andere decoder op jou schotel geprobeerd en geef deze wel beeld?

Ik denk toch dat er iets met de schotel is en niet de decoder.

Groetjes Gekkenhuis

Geplaatst:

Nee, de dm500 komt bij mijn zwager vandaan. Ik heb bij hem mijn oude 5620 neergezet en die doet het daar goed. De 500 heb ik meegenomen en hier thuis aangesloten en dus dezelfde problemen. Schotels en LNB's zijn uitgesloten...

hobby4all

Geplaatst:

ik zelf had reeds het zelfde probleem!

zie voorgaande post.

DM500s met ontbrekende Automatic Gain Control signaal

probleem met mijn DM500s ,ik heb AGC ontbrekende (Automatic Gain Control = Automatische regeling van de versterking ) ook was het SNR signaal ondermaats zo'n 30 - 34% en mijn Ber liep op van 0 - 8224 - 32896

kan dus niks scannen van zenders of satellieten , heb reeds een erase.img geplaatst en dan een PLI image was ff OK, maar de dag nadien na de DM500s terug op te starten idem probleem!

PS: Heb reeds deze verschillende schotels aangesloten & bij andere decoders zoals een reserve DM500s werkt alles wel!

NB: moet er normaal geen zo'n 17-18 DC volt ouput zijn waar de coax kabel in komt?

NB: zou de tuner defect kunnen zijn ?

grtz,

Geplaatst:

Ik heb wel gewoon signaal en AGC, maar veel BER's (3000-10000). Erase.img heb ik niet geprobeerd, maar wel opnieuw geflashed zonder resultaat.

Als je denkt dat het aan de stroomvoorziening ligt, kun je een tweede ontvanger doorlussen naar de dm500, zodat die andere ontvanger de stroom levert aan de LNB.

hobby4all

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen