Ga naar inhoud

(ALL) Met welk programma maak je 2 Dtc of srt bestanden tot één bestand ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil met Drtic (ondertiteling) een film bekijken. Doch van de film die ik wil kijken met ondertiteling bestaat er enkel een srt ondertitelingbestand dat uit twee aparte bestanden bestaat nl deel 1 @ 2. Met welk programma smeed ik zo'n twee bestanden aan elkaar zodat ik ondertiteling kan laten doorlopen voor gans de film ?

Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Geplaatst:

Nu heb ik geen verstand van srt-bestanden, maar als 't puur om 't aan elkaar smeden van twee bestanden gaat:

cat deel1.srt deel2.srt > volledig.srt

(op de Dreambox zelf doen)

Geplaatst:

Wat daf2000 voorstelt zal niet werken:

Een srt bestand is een gewoon een tekst bestand met de tijdstippen waarop de ondertitel moet verschijnen (tot hoelang).

vb.

1

00:00:00,110 --> 00:00:01,910

Wat voorafging in Lost:

2

00:00:01,911 --> 00:00:02,980

Is dat een helikopter?

Ik veronderstel dat er misszchien wel tools zullen zijn om dit te fixen. Ik zou zeggen ff wat googlen

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Geplaatst:
Citaat:
Wat daf2000 voorstelt zal niet werken:
Een srt bestand is een gewoon een tekst bestand met de tijdstippen waarop de ondertitel moet verschijnen (tot hoelang).

Wie weet sluit bestand 2 aan op bestand 1. Ofwel, 't is er altijd 1 geweest en om een of andere vage reden is 't in tweeen geknipt. Door effe beide files te bekijken moet 't wel duidelijk zijn of ze zo aan elkaar te plakken zijn of er een tool nodig is.
Geplaatst:

Ok, ik heb een progje gevonden dat 2 srt bestanden kan samenvoegen, nl Subtitle Workshop.

Ga je naar 'gereedschap' , en dan naar ondertitels samenvoegen (of je drukt control + J in) ,

en daar laad je dan beide ondertitels in (wel zorgen dat CD1 bovenaan staat), en als laatste klik je op samenvoegen.

Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen