ErwinB Geplaatst: 2 augustus 2007 Geplaatst: 2 augustus 2007 Hebben vandaag aan een dreambox 500 een visiosat g4 gehangen en uitgericht op de Astra 1 (op transponder 11509)...als ik nu een zender wil bekijken dan zegt ie geen zender gevonden... Kan het zijn dat de zenderlijstlijst in de dreambox niet correspondeerd met de transponder waarop de dreambox is uitgericht.....? Signaal via de satfinder op astra 1 (transponder 11509) is 79% (nog niet optimaal maar genoeg om te locken). Als ik nu een zender wil bekijken dan zakt het signaal weg tot ong. 70% en komt bovenstaande melding. Mvg, Erwin In bezit van een Dreambox 7025 Dreambox 800HD Dreambox 500HD Strong 6825 onze campingtuner :-)
Ome Merde Geplaatst: 2 augustus 2007 Geplaatst: 2 augustus 2007 op BVN zou je altijd beeld moeten hebben. wellicht uitgericht op de verkeerde satelliet ? 70% SGN is erg mager maar voldoende (net) .... merDe deze ruimte is te huur
ErwinB Geplaatst: 2 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2007 Citaat: op BVN zou je altijd beeld moeten hebben. wellicht uitgericht op de verkeerde satelliet ? 70% SGN is erg mager maar voldoende (net) .... merDe Gaan morgen maar proberen om eerst op de astra 1 uit te richten zonder de switch ertussen... Het is dus geen transponder kwestie ? Mvg, Erwin In bezit van een Dreambox 7025 Dreambox 800HD Dreambox 500HD Strong 6825 onze campingtuner :-)
Optimist Geplaatst: 3 augustus 2007 Geplaatst: 3 augustus 2007 ErwinB: ik krijg op die transponder op dit moment 93-94%. Het is op dit moment onbewolkt. Ik gebruik ook een Visiosat Bi-Sat. Deze is via een Triax 4/1 switch en vervolgens een Spaun uncomitted switch gekoppeld aan mijn DM7025. Zelfs met die extra switches lijkt het zo te zijn dat ik een veel betere ontvangst heb! Het moet dus beter kunnen! Zoals eerder gemeld op dit forum (en ik heb precies dezelfde ervaring!) lijkt het zo te zijn dat de houder niet helemaal goed ontworpen is voor de Astra 1 positie. In mijn geval heb ik de LNF zo laag mogelijk geplaatst (je kunt ze op en neer schuiven zoals je weet) en daarna de schotel zo goed mogelijk uitgericht. Vervolgens -- en dit is echt belangrijk om te proberen! -- heb ik de LNB een beetje naar binnen gebogen. Dat scheelde enorm in de signaalsterkte! Het is makkelijk om de LNB naar binnen te buigen omdat de Astra LNB aan een relatief smal ijzeren stripje gemonteerd wordt (in tegenstelling tot de andere posities). Bij de andere posities die je daarna eenvoudig kunt afstellen door de LNB's op en neer te schuiven had ik dit probleem niet. Die komen gewoon prima binnen. Overigens raad ik je aan om het uitrichten altijd zonder tussenliggende switches te doen. In combinatie met een satbeepertje kan je al snel optimaal uitrichten. Succes ermee! Optimist 2x DM800 Visiosat Bi-Sat 13.0/19.2/23.5/28.2 East Visiosat 80cm 7.0 East
ErwinB Geplaatst: 3 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2007 Hoi Optimist... Bedankt voor je reply en ga dit zeker proberen....zal wel pas maandag worden....heb nogal een druk weekend en vandaag is het er ook niet van gekomen....zal zeker even feedbacken..:-) Mvg, Erwin In bezit van een Dreambox 7025 Dreambox 800HD Dreambox 500HD Strong 6825 onze campingtuner :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen