Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Heb een grote probleem met mijn dreambox 7000 zoals in flash en in usb.

Als ik mijn box gereboot heb,dan krijgt mijn lnb-in geen singaal. Om weer singnaal te krijgen moet ik de box op standby zetten na seconden of 10 zet ik hem weer aan,en dan pas komt de signaal (ook de beeld uiteraard) De zelfde probleem heb ik ook als ik iets heb gekeken in hdd en dan weer terugschakel naar tv mode.

Wie heeft iets te vertellen over dit probleem?

Geplaatst:

Ik denk dat je wel meer problemen krijgt als je je topicnaam niet aan past, maargoed, ik ben geen mod.

Schrijf ook even wat voor image je hebt, dan wordt het misschien iets duidelijker. Ook hoeveel je ontvangstpercentage is enzo.

DroomDoos

Geplaatst:
Citaat:
Ik denk dat je wel meer problemen krijgt als je je topicnaam niet aan past, maargoed, ik ben geen mod.

Schrijf ook even wat voor image je hebt, dan wordt het misschien iets duidelijker. Ook hoeveel je ontvangstpercentage is enzo.

DroomDoos

Okey jij je zin maar goed topic naam is aangepast
Het maakt niet uit wat voor img ik heb het is bij allemaal hetzelfde. Het is niet wat je zegt ontvangstprobleem ik heb op alle satellietn goed ontvangst. Het is aleen bij het opsatarten van de dreambox zodra ik het heb opgestart heb ik al geen geen signaal druk ik op standbij dan bij aan dan heb ik wel signaal dat is de probleem.

Thanks toch
Geplaatst:

Het gaat er een beetje om, dat je in het onderwerp een beetje duidelijk en beknopt vermeldt, wat het probleem is.

Je schrijft ook iets over "alle sats"

Het kan best zijn dat je diseqc configuratie niet helemaal bij je hardware setup past.

Ik zou zeggen: post eens precies wat je aan hardware hebt, met de bijbehorende instellingen in je droomdoos

Mischien komt er dan meer aan het licht.

Magic

The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55

Geplaatst:

Misschien is er iets met je motor, of misschien je diseqc switch, dus probeer het eens met je kabel rechtstreeks naar de LNB, sla alle diseqc apparaten maar eens over.

En het is niet naar mijn zin, maar naar ieders zin. Ga maar eens zoeken in een lijst van 100000 topics naar een specifiek probleem en je komt alleen topics tegen met: probleem, dreambox doet het niet, doet niks meer of alleen maar help. Dan wordt het erg moelijk zoeken, dat kan ik je zeggen, daarom is het zo fijn op dit forum dat je alles terug kan vinden onder de juiste benamingen, maar zoals ik al schreef ik ben geen mod of admin hier dus we gaan weer lekker terug on topic.

DroomDoos

Geplaatst:

[offtopic]

Beste was een [prefix] er voor te zetten zodat het makkelijker zoeken is voor de andere leden met een soortgelijk probleem.

Voorbeeld: [7000S] Probleem met LNB signaal!

In plaats van "probleem"

Neem anders even een kijkje op onderstaande link:

<<< Vragen? Lees dit EERST!!! >>>

[/offtopic]

Ik ben geen Mod of Admin, maar geef alleen aan dat het voor mij uitermate vervelend is als ik gebruik maak van de zoekfunctie in de database dat ik zulke topic namen (probleem) tegen kom, kun je je misschien wel voorstellen, zoals "DroomDoos" al aangaf gebruik de zoekfunctie en je begrijpt wat we bedoelen.

Je kan een aantal dingen doen waardoor je geen signaal hebt.

En je kunt een aantal dingen bedenken waardoor je eerst wel signaal had en nu niet?

• Heb je al een nieuwe Image erop gezet?

• Je DiseQ instellingen worden die netjes opgeslagen?

Zo ja dan het volgende:

• Heb je getest zonder DiseQ er tussen? Het zou je DiseQ kunnen zijn die stuk is.

• Is er geen kortsluiting, heb je de coax kabels gecontroleerd en de aansluitpunten?

Ik denk zelf dat of je LNB of je DiseQ langzaam aan het overleden is!

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Geplaatst:

Ontopic:

Dit soort problemen komen inderdaad vaak voor als de DiSEqC switch trager wordt dus aan het overlijden is of de LNB meer voltage gaat gebruiken. De DM7000 staat niet echt bekend om een goeie tuner dus ik vrees inderdaad dat het in je kabel, switch, motor of LNB zit. De 7000 geeft erg weinig power door de kabel.

Controle:

welke satelliet zit er op poort 1 van je diseqc switch, schakel naar dit signaal en laat je dreambox vanuit dat kanaal via het menu opnieuw opstarten, heb je hier nu wel in 1 keer beeld dan is je diseqc switch naar z'n grootje, heb je nu ook niet meteen beeld kijk inderdaad eens naar de bekabeling. Zit astra op poort 1 dan wissel maar eens van poort met een andere lnb.

Opties zat, daar zal het niet aan liggen.

DroomDoos

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen