Hotbird Geplaatst: 6 augustus 2007 Geplaatst: 6 augustus 2007 Ik kom er niet meer uit.... ik ben in het bezit van een dm7000 van de eerste generatie. wegens verhuizing en het ontbreken van kabel heb ik drie dm500 boxjes voor de kids aangeschaft. bij het installeren van de eerste dm500 liep alles goed met de standaard meegeleverde dream image. zogauw ik echter een andere image van PLI ga gebruiken hikt zowel beeld als geluid op uitsluitend de horizontaal gepolariseerde kanalen. dit gebeurt op beide boxen. signaalsterkte en agc liggen beide boven 90%. ik heb zelf het idee dat het aan instellingen moet liggen, ik heb dan ook alle satelietconfiguratie's getest maar het probleem blijft. iemand met de gouden tip? Ron
Gast sjecko Geplaatst: 6 augustus 2007 Geplaatst: 6 augustus 2007 Hier het zelfde met de laats pli op een Dm 7000 tweede generatie. na reset doet de box weer een 1 uur en dan begint het weer.
Gast Geplaatst: 6 augustus 2007 Geplaatst: 6 augustus 2007 Ik heb de jullie opmerkingen doorgestuurd naar het bugs forum van de ontwikkelaars. Ik heb zelf 3 7000's draaien (waarvan 2 met de Final), maar heb dit probleem nog niet gesignaleerd. Gebeurd het op elke willekeurige satelliet? Of alleen Astra1? Wat heb je nog meer draaien op die box (is er misschien iets wat zoveel CPU pakt dat de box het signaal niet meer lekker kan verwerken), welke cam gebruik je, en waar haalt die zijn keys vandaan (krijgt de cam wel genoeg CPU om zijn keys te kunnen verwerken)? Wel bizar dat het alleen op H gebeurd, het zal de software in principe worst zijn hoe een signaal is gepolariseerd.
Hyunday magic Geplaatst: 6 augustus 2007 Geplaatst: 6 augustus 2007 Citaat: Ik kom er niet meer uit.... ik ben in het bezit van een dm7000 van de eerste generatie. wegens verhuizing en het ontbreken van kabel heb ik drie dm500 boxjes voor de kids aangeschaft. bij het installeren van de eerste dm500 liep alles goed met de standaard meegeleverde dream image. zogauw ik echter een andere image van PLI ga gebruiken hikt zowel beeld als geluid op uitsluitend de horizontaal gepolariseerde kanalen. dit gebeurt op beide boxen. signaalsterkte en agc liggen beide boven 90%. ik heb zelf het idee dat het aan instellingen moet liggen, ik heb dan ook alle satelietconfiguratie's getest maar het probleem blijft. iemand met de gouden tip? Ron Kijk eens of voor de betreffende transponders de FEC instelling op automatisch staat. Zo niet, zet ze dan eens op automatisch en doe nog eens een scan op de betreffende transponders. Ik ben namelijk eerder tegen gekomen, dat dit soms problemen geeft Magic The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55
Littlesat Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Misschien haalt je LNB of switch de spanning niet goed. Zet hem maar eens een 1/2 voltje hoger... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Hotbird Geplaatst: 7 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2007 he, he, gelukt beide boxen voorzien van pli helenite, spanning op beide boxen 0,5 volt hoger ingesteld en de satelietconfiguratie enigzins aangepast, en het werkt blok- en hikvrij. nu eerst bezig met de sharing en dan de andere twee dm 500 boxjes nog. bedankt voor het meedenken! Ron
tritium Geplaatst: 8 augustus 2007 Geplaatst: 8 augustus 2007 mischien een stomme vraag, maar hoe zet je de spanning een halve volt hoger?? is dit een potmeter op de switch, of kun je via de software uit de dreambox ook de spanning iets omhoog gooien, ben hier erg benieuwd naar.
Hotbird Geplaatst: 8 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2007 Dit kun je doen bij de satelietconfiguratie, volgens mij alleen beschikbaar bij: "meerdere satelieten via diseqc rotor", of bij de rotorinstellingen zelf. Ron
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen