Gast Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Hallo, Ik ben al geruime tijd bezig het werkend te krijgen om dvd's die op de externe harde schijf van mijn pc staan(de F schijf en daarin staat de directory films waar dan weer de filmtitels staan met weer daarin de video ts bestanden) te streamen naar mijn 7020 waar Gemini op staat! Ik heb vlc op de pc staan en heb de extentie in de shortcut al aangepast met " --extraintf=http Ik heb vlcf gewonload in de db maar als ik daar in sta dan kan ik daar niet meer uit en heb ook geen beeld. Kan iemand me vrij nauwkeurig bschrijven welke procedure ik dien te volgen en waar ik evt. benodigde files kan behalen. Is het trouwens dan ook mogelijk om het menu van de dvd te kiezen met evt. 5.1 geluid of werkt dit alleen indien er een echte dvd in de E schijf zit. (dvd speler) Het ip adres van de db is 192.168.5 van de pc is 192.168.1.3 ik heb poort 8080 aangegeven in het input menu van vlc.
ranico Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Waarom streamen ? Een DVD is al mpeg2 en dit formaat is ondersteund door een DB. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Gast Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Jij bedoelt dat ik de files gewoon van mijn hd naar de hd van de db kan copieeren of is dit niet zo simpel als dat ik het schrijf? en kan ik dit dan bijv. met totalcommander doen?Maak me eens wijzer graag, de oplossing die ik denk dat jij aandraaft lijkt me een oplossing voor mij nml. !
ranico Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Ten eerste kan je de drive van uwe PC of netwerk drive mounten aan de dreambox. Zo moet je niets kopieren. Maar zo van buiten weet ik niet die akties die je moet uitvoeren. In ieder geval, in dit forum staan zeker de antwoorden, hoe je een remote disk kan mounten. Dan via bestandmodus van de db, naar de lokatie gaan, waar de filmbestanden staan. Alleen weet ik niet hoe je bvb. de juiste ondertitels dan moet gaan aktiveren. Ik heb nog nooit een DVD (op HDD) afgespeeld. Ondertussen een paar links gevonden: DVD's afspelen DVD image afspelen met ondetiteling DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Gast Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Ok dat mounten lijkt me perfect ja, hoe kan ik mijn f drive van de pc welke ip 192.168.1.3 heeft mounten naar de db met 192.168.1.5? Lijkt me dat dit in telnet moet maar de excacte procedure zou erg prettig zijn.
Gast Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Met dreamdvd kun je dvd's afspelen. Dreamdvd zal ongetwijfeld in de downloads van gemini te vinden zijn.
ranico Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Het mounten kan gebeuren via de webinterface van de dreambox. Ik veronderstel dat je dit al wist ? Gewoon in een webbrowser het ip adress van de db invoeren (192.168.1.5) Ik gebruik een Pli image, welke wat verschillend is dan een gemini image, maar ik weet wel dat je dit ook hierin kunt. Ik dacht zelfs dat in de database van dit forum uitgelegd staat hoe je dit moet doen. Hier is een voorbeeld, is waarschijnlijk niet meer akkuraat, maar het zal je toach al vooruit helpen: Dreambox mounten aan PC voor opnames, afspelen van MP3's, etc. De specifieke settings voor opnames (zoals movies directory is niet nodig in jouw geval) DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Gast Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Hoi Ranico, Ik heb de procedure gevolgt en root en dream omgedraaid ivm een 7020 (dit moet toch zo hé?) maar geen idee hoe ik nu de bestanden op de harde schijf van mijn pc zichtbaar kan maken op de db! Wel is het me gelukt om een bestand te copieeren middels ftp en dit ook zichtbaar te maken, maar dit is dus wer omslachtig qua tijd. Ik snap er dus nog niks van.
Gast Geplaatst: 8 augustus 2007 Geplaatst: 8 augustus 2007 Ik heb al tig keer een mount proberen te maken maar geen succes, hulp is dus echt wel welkom!!! Inmiddels zie ik wel de F schijf staan in de root maar die is leeg eb de subdirectory Films is ook niet zichtbaar.
Mic Geplaatst: 8 augustus 2007 Geplaatst: 8 augustus 2007 Citaat: Ik heb al tig keer een mount proberen te maken maar geen succes, hulp is dus echt wel welkom!!! Inmiddels zie ik wel de F schijf staan in de root maar die is leeg eb de subdirectory Films is ook niet zichtbaar. Misschien dat dit je kan helpen. http://www.network4all.nl/docs/viewdoc.php?aid=12 Je moet wel via telnet aanloggen op de DB
Gast Geplaatst: 8 augustus 2007 Geplaatst: 8 augustus 2007 Ok Mic, via telnet gelukt en de sharenaam van de F schijf dvd genaamd is nu zichtbaar, maar de subdirectory die zie ik niet staan! Weet je daar nog iets op?
ranico Geplaatst: 8 augustus 2007 Geplaatst: 8 augustus 2007 Ok, ik ben niet altijd online. Maar ik heb ondertussen ook nog eens opnieuw geprobeerd om mijn laptop disk te mounten op de dreambox: Mounten van een PC drive Op de db zelf uitvoeren met ab: ================================= Instellingen Geavanceerde instellingen Communicatie instellingen Selecteer <Mounts> -> in dit menu vul je de volgende gegegevens in: IP adres= van uwe PC Type= CIFS Dir: films local dir: /hda Extra: nolock, rsize=8192,wsize=8192 user: <pc gebuikers naam> password: Note: Dir: de directory films moet uiteraard geshared staan in windows xp. local dir: /hda (indien deze dir nog niet bestaat op de root, moet je deze aanmaken) De user en password, in mijn geval heb ik alleen mijn windows xp gebruikers naam ingevuld (diegene waarmee ik inlog, maar zonder een passwoord, indien je een paswoord hebt, gelieve dit ook in te vullen) Deze instelling opslaan, en dan op de mount button drukken. Deze mag geen error geven. Indien OK, Ga dan naar bestandmodus, ga naar de root dir, en dan zie de hda directory staan, hierin gaan moet je onmiddellijk de inhoud van de films directory van uwe PC staan. Ik heb deze procedure juist ingevoerd en getest. Laat maar iets weten. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Gast Geplaatst: 8 augustus 2007 Geplaatst: 8 augustus 2007 ok Ranico maar weer proberen, hoe zit het trouwens met ondertitels op een gedownloade dvd die op de pc staat?, kan ik die ergens mee inschakelen op de db?
ranico Geplaatst: 8 augustus 2007 Geplaatst: 8 augustus 2007 Ik speel zelf geen DVD af via DB, maar heb je die draad <DVD image afspelen met ondetiteling> al eens doorgenomen ? Deze link staat een paar posts terug. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Gast Geplaatst: 8 augustus 2007 Geplaatst: 8 augustus 2007 ff checken maar!!! maar ik vind t lijntje niet, ook niet met de zoekfunctie, zet er eens een link bij graag.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen