Ga naar inhoud

[7000S] rotor draait niet meer naar de verschillende satellieten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al enkele jaren een dreambox 7000 werken met een rotor zonder problemen, maar sinds vorige week heb ik een probleem met de rotor.

Als ik van sateliet verander dan lijkt het wel of de rotor niet reageerd, op het scherm verschijnt met tussenpose dat hij aan het draaien is naar de desbetreffende sateliet maar er gebeurt niks, als ik terug keer naar het station waar ik vandaan kom dan heb ik geen ontvangst en kan alleen maar de rotor draaien via het menu "Rotor Configuratie" daar kan ik door enkele malen een stap naar een richting te doen de sataliet toch vinden.

De instellingen van de rotor zijn al lang niet verandert namelijk

Inputpower 70 mA

GotoXX staant aan

en de positie van mijn huis adres is ingevuld.

Wie weet wat er aan de hand is....

Geplaatst:

zoiets heb ik ook gehad met mijn stab hh120. andere settings, andere image(s), niets hielp. het kreng wou niet draaien, alleen met stapjes.

heb de rotor vervangen, problem solved ...

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

heb er hier ook last van zo mu en dan wat ik doe is ff naar een nadere sat draaien bv van 19 naar 28 doe ik via 13 graden

tis zo nu en dan vervelend maar ja alles went

wat merde schrijft gaat niet helemaal op want heb er nu net een nieuwe roter tussen zitten nog geen maand oud

regards

vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A

Geplaatst:

he keuning,ik had paar maanden geleden ook hetzelfde probleem met mijn palm HH,na veel vragen en moeite moest ik een reset knopje op de rotor zelf drukken,ff opnieuw opgestart en ja hoor!probleem weg!

succes

Geplaatst:

als het om een stab gaat, die kan je niet resetten, een sg2100 weer wel

je kan een motor wel via de dreambox naar het 0-punt laten draaien, zie het als een softwarematige reset, maar ik denk niet dat het probleem van ts hiermee wordt opgelost.

merDe

deze ruimte is te huur

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen