Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik wil op mijn DM500 CCcam 2.0.3 installeren.

Echter in het pli image is (2.0.2) al ingebakken en ik weet niet hoe ik hem moet verwijderen (in /bin/CCcam - readonly). Via delete software krijg ik hem niet weg net zomin in een telnet sessie.

Ik heb de ruimte in /var hard nodig.

Waarschijnlijk is dit topic al een keer voorbijgekomen echter ik kan het na lang zoeken niet vinden.

Wie kan me helpen?

Groet

Dreaming of a ...

Geplaatst:
Citaat:
Nee, dat lukt niet, alleen 2.0.3 extra installeren lukt dus. Of er nou 2.0.2 of 2.0.3 in zit.. lijkt me niet zo'n groot punt.

Dank je voor het antwoord.
Nu heb ik een andere vraag:
Ik heb 2.0.2 verwijderd, daarna weer geinstalleerd echter ik kan hem niet meer kiezen in mijn cam menu omdat de installatie mislukt (var te vol). Ik wil ook geen 2 CCcams op de box hebben en draai al een andere cardserver.
Hoe kan ik heb weer selecteren als default cam?

Dreaming of a ...

Geplaatst:

In het software verwijderen menu stond CCcam 2.0.2

Deze heb ik verwijderd.

Na nieuwe installatie komt deze wel terug in dit menu maar niet bij het cam selectie menu.

Dreaming of a ...

Geplaatst:

Sorry,

je hebt gelijk, het was 2.0.0.

Maar hoe kan ik deze weer selecteren.

Ook enig idee waarom deze vastgebakken in het image zit.

Als deze in de var/bin zou staan was het wel mogelijk geweest om te verwijderen.

(of wordt op deze manier minder geheugen gebruikt?)

groet

Dreaming of a ...

Geplaatst:

de CCcam zit in je read only gedeelte meegebakken om in je schrijfbare gedeelte geheugen te besparen, het vreet dus geen extra geheugen in je schrijfbare gedeelte!

omdat het geheugen krap is hebben we voor deze oplossing gekozen om toch een kant en klare oplossing te bieden om tv te kunnen kijken met alle voordelen van dien, kaart erin, CCcam activeren en kijken maar...

wil je een update van CCcam doen zoals je zelf voorsteld dan installeer je die normaal via de downloads, deze zal dan wel in je schrijbare gedeelte komen en dus wel geheugengebruik opnemen. de prioriteit van het schrijfbare gedeelte boven niet-schrijfbaar zorgt er voor dan je up to date softcam wordt gebruikt boven de mee ingebakken versie uit je niet-schrijfbare gedeelte...

succes

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Okee, ik snap 't:

Je had 2.0.0 standaard in de image. Toen installeerde je 2.0.3 en heb je deze weer gedeinstalleerd. En nu zie je 2.0.0 niet meer in de Cam setup?

Als dat zo is, dan heb je waarschijnlijk een bugje gevonden. Kopieer eens de file /var_init/etc/plimgr/cams/CCcam naar /var/etc/plimgr/cams/CCcam? Dan krijg je de 2.0.0 weer terug.

Geplaatst:
Citaat:
Bedankt voor de oplossing.
CCCam 2.0.0 is inmiddels weer te kiezen.

groet,

wittekerst

Ik zal dit als bug indienen (en waarschijnlijk zelf oplossen voor de volgende keer).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen