Ga naar inhoud


Schotel uitrichten, Astra 28.2 gevonden, de rest niet.


Gast Jikan

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een dreambox 500s en een Stab HH100 rotor aangeschaft. Heb volgens de handleiding de rotor op een bepaalde kijkhoek ingesteld en ook de elevation value van de schotel aan de hand van enkele berekeningen die in het boekje staan (elevation value= P - (60-latitude)). Nu heb ik op 15 graden oost (aangegeven op de schaal van de rotor), de Astra 28.2 gevonden. Als ik echter zelf de schotel laat draaien dmv de ontvanger naar west of oost, kom ik maar een keer een 'sterk' signaal tegen (niet eens zo sterk dat de ontvanger het kan locken). Heb er een nieuwe Edison LNB opgezet maar dit verandert niets. De hoek van de LNB is ook gewijzigd maar dit levert hetzelfde resultaat op.

 

Ik heb geen satfinder of iets. Kan alleen een kompas gebruiken om een ruwe schatting te maken voor het zuiden. Welke andere factoren zie ik over het hoofd? Als ik Astra 28.2 duidelijk kan ontvangen, is het toch gewoon een kwestie van roteren naar links of rechts voor de overige sats? Heb al heel wat tips gelezen maar ben er aardig door in de war geraakt.

 

bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk staat je mast niet perfect vertikaal.

Hierdoor zit je maar op 1 punt op de Clarke belt (de denkbeeldige cirkel waar alle geostationaire satellieten staan).

Op alle andere posities zit je dan te hoog/te laag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...