Ga naar inhoud

[500S] slechte ontvangst in combinatie met tp5000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb hier een 500 met pli boven staan en een topfield 5000 onder op een duolnb met 4 uitgangen op het moment dat de tp aan staat is er geen probleem boven

zet ik de tf uit dan vallen de ned zenders uit en de laatste die uitvalt is l1 ligt aan het signaal wat binnen komt

met tp heb ik 94% / 94% geen ber

zonder tp wisselt het signaal tussen 65%/84% - 60%/75% en de ber staat op +- 15 bij ned 1

ik heb de 500 al om geruild andere uitgangen geprobeerd/omgewisseld de instellingen verandert iemand een idee ????

Geplaatst:

niemand een idee ??????

de kabellengte naar de dreambox is 60 meter zou dit het probleem kunnen zijn dat de dreambox het niet meer doet

Geplaatst:

60 meter kan normaal niet zonder versterker.

In sommige gevallen zul je daarmee beeld hebben, maar in de meeste gevallen geeft 60 meter kabel gewoonweg te veel demping.

Ron

Geplaatst:

oke dat begrijp ik dat de kabel lengte een probleem zou kunnen zijn ,ik zal eens een kortere kabel testen

maar hoe kan het dan dat met topfield geen probleem met de ontvangst en zonder, wel problemen met de ontvangst op de dreambox?????

Geplaatst:

Mogelijk heeft de topfield minder moeite met de demping. Bij de DM500 blijft er door de lange kabellengte waarschijnlijk te weinig spanning over om het LNB te voeden of te weinig signaal om te locken.

Hoe je het ook bekijkt, 60meter is te lang zonder versterking.

Ron

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen