cellie Geplaatst: 30 augustus 2007 Geplaatst: 30 augustus 2007 Ik ben al een tijdje aan het klooien met het volgende probleem: Na een reboot heb ik wel netwerkactiviteit maar geen DNS. (denk ik) ik heb al geprobeerd om in /var/etc/init te klooien met ifconfig en udhcpc om eth0 te forceren. Maar helaas pindakaas. Pas na enige seconden heb ik ook DNS translatie. Net te lang voor bepaalde dingen. Dus bepaalde dingen moet ik na het booten nog eens opstarten. Hier het relevante deel uit /var/etc/init Code: #!/bin/shhostname dm7000#sleep 1#udhcpc -H dm7000ifconfig eth0 192.168.2.3 mask 255.255.255.0 broadcast 192.168.2.255#sleep 5...... Die sleeps heb ik ff ingebouwd om te kijken of de DNS server soms nog ff werk heeft. Maar in het verleden (flash image) werkte dit altijd perfect en nu ik een USB multiboot gebruik lijkt dit niet meer aan de gang te slingeren. Ik kan hier wel mee leven, de box heeft maar heel af en toe een reboot nodig, maar m'n vriendin vergeet steeds om bepaalde dingen opnieuw op te starten. Kan ik dmv udhcpc of ifconfig ook de DNS servers forceren? Of een andere oplossing? Nog wat specifics: Flash image: Gemini 3.60 USB image: Gemini 3.60 DNS server: KPN experiabox Siemens edit:typos Assumption is the mother of all fuckups
Powerbooky Geplaatst: 30 augustus 2007 Geplaatst: 30 augustus 2007 Oplossing: Vul in je box de DNS in van je provider. NIET die van de Experiabox gebruiken. Die laatste werkt gewoon slecht.
cellie Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Geplaatst: 3 september 2007 Dankjewel. Dit was idd. de oplossing. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Assumption is the mother of all fuckups
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen