Alfi Geplaatst: 3 september 2007 Geplaatst: 3 september 2007 Vreemd genoeg heeft mijn dreambox nu alweer een naar trekje ontwikkeld na de installatie van Helenite. Bij een herstart van Enigma of complete herstart met behulp van de afstandsbediening krijg ik een lege OSD melding met als titel: "FATAL error" Bij een reboot commando op de commandline in de shell gaat het echter wel zonder problemen. Dus, de logfiles maar eens aangezet in rc.config en het gebeuren in de attachment gezet. Vreemd genoeg komt er een melding voorbij dat mijn mounts busy zijn er er daardoor geen unmount kan plaatsvinden: 15:20:13.656: [eMountPoint] failed to unmount dreambox-hdd: Device or resource busy 15:20:13.659: [eMountPoint] failed to unmount dreambox-sbin: Device or resource busy Weet niet of dit uiteindelijk ook de oorzaak is van de error, maar dan zou hetzelfde probleem toch ook moeten plaatsvinden bij een reboot vanuit de shell? Snapt iemand vanuit het PLi team wat hier misgaat na het bekijken van de logfile? Alfi 1421416-logfiles.txt DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
dAF2000 Geplaatst: 3 september 2007 Geplaatst: 3 september 2007 Ik vind dit wel een enge: "15:20:14.128: couldn't open servicefile - create /var/tuxbox/config/enigma!" Die /var/tuxbox/config/enigma zou er altijd moeten zijn. Zit je /var vol of heb je 'em ergens anders op gemount?
Alfi Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Geplaatst: 3 september 2007 Update: Het is opgelost en ik snap waarom omdat e.e.a. niet logisch lijkt, maar goed... Ik mount /sbin op een externe CIFS share waarin ik de inhoud van Helenite's /sbin directory heb gezet en een nieuwere versie van zapstream. Reden hiervoor is natuurlijk dat /sbin op de DM500S read-only is en ik perse een updated versie van zapsteam wilde gebruiken. In mijn mount.conf file stond de mount voor /sbin als automount aangevinkt. Ik heb dit vinkje nu verwijderd (om te testen of het probleem wellicht aan deze mount lag) en tot mijn grote verbazing reboot de DB nu wel en wordt ook, al staat de automount uit, /sbin gewoon gemount op zijn CIFS share. Waarom weet ik niet, maar het werkt wel. En dat is het belangrijkst. Maar snappen doe ik het niet. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Alfi Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Geplaatst: 3 september 2007 Yup, /var is naar de (CIFS share) hdd gemoved. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen