Ga naar inhoud

[500/5620] gaat de MS-TECH LU-373N werken met CIFS (ext. mount) ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgens de specs van het ding fungeerd hij als samba server op het netwerk.

Dat zou dus moeten werken aangezien zo ongeveer de hele wereld zijn dreambox aan een samba share heeft geknoopt.

Voorbeelden over hoe en wat vind je in de database van dit forum of in diverse topics. (gebruik b.v. zoekwoorden: +mount +samba )

Edit:

Ehm, het is slechts een piepklein detail, er zit geen harddisk in deze case gemonteerd, dus die zal je er nog los bij moeten kopen.

Als je niet erg zeker weet wat je moet hebben oid, kan je misschien beter een kant en klare case kopen incl. hdd.

Geplaatst:

ik kruijg het niet voor elkaar ik weet niet wat ik in moet vullen in helenite als mount ?

ik heb samba aangevinkt in de nas en heb een map aangemaakt die ik shared genoemt heb en gebruiker is Dreambox (geen pasword later wel als het werkt )

moet er komen te staan/mnt of /hdd of hdd/shared enz.

enik heb niet cifs maar smbfs aangevinkt.

ik kom er dus niet uit hij zegt wel dat hij gemount is maar ik kan niks zien onder bestanden.

wie weet wat ik in moet vullen bij de dream ?

Geplaatst:

Ik heb deze mount ingesteld an dan zegt hij dat hij gemount is maar ik kan niks zienbij bestandsbeheer van helenite.

post-7521-1318259384,6282_thumb.jpg

Geplaatst:

en deze de ftp van de nas ik weet het niet meer hoor heb van alles geprobeert maar krijg het niet werkend !!!!

post-7521-1318259384,8995_thumb.jpg

Geplaatst:

Kun je er vanaf je pc bij?

Moet je dan username en password in vullen?

Heb je het al met cifs geprobeerd ipv smbfs?

Geplaatst:

ik heb al van alles geprobeert met cifs nfs en sanba en er hoef toch geen ww in en gebruikersnaam ?

en ja ik kan er met de pc erin komen

Geplaatst:

Misschien dat je als username 'guest' moet gebruiken. Wat dat betreft is het makkelijker als je username en password opgeeft, dan weet je zeker wat je in moet vullen.

Geplaatst:

Dit heb ik ook gebruikt maar werkt ook niet ik snap er niks van met de pc is het een eitje maar dit !!!!!

Geplaatst:

Alles is ok nu het werkt als een trein nu door een fout bij mij en het netwerk kon ik dus niks ermee maar boij deze deze nas kun je goed gebruiken voor de dream

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen