Gast Geplaatst: 23 september 2007 Geplaatst: 23 september 2007 ik heb een db 7025 , na het flashen is mijn ip adres veranderd in dhcp dus kan nu niet meer flashen , hoe kan ik mijn dreambox weer een ip adres geven .??gr
Ou-Tannu Geplaatst: 23 september 2007 Geplaatst: 23 september 2007 in t menu van de box? Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast Geplaatst: 23 september 2007 Geplaatst: 23 september 2007 ja na flach staat in de box dhcp in plaats van mijn ip adres ?? hoe kan dit ?? en hoe kan ik mijn ip adres weer in de box krijgen zolang er dhcp in de display staat kan ik niet flachen . gr
Snowgasm Geplaatst: 23 september 2007 Geplaatst: 23 september 2007 Ik heb niet heel veel verstand van de dreambox zelf (not yet), maar dit klinkt alsof je DHCP lease op je modem/router (whatever je dreambox op aangesloten is) niet op oneindig staat. Elke keer als je dan met een andere OS inlogt op je DHCP kan hij dat zien als een nieuwe aanvraag voor een IP adres. Zoek in je modem/router even naar de DHCP lease instellingen zou ik adviseren.
Gast Geplaatst: 23 september 2007 Geplaatst: 23 september 2007 dhcp staat uitgeschakeld in mijn modem , alle gebruikers een vast ip adres . gr
Gast Geplaatst: 23 september 2007 Geplaatst: 23 september 2007 Om je DB makkelijk te kunnen flashen MOET je DHCP aanzetten in je modem. Na het flashen kun je het adres weer statisch maken in het systeem menu. Is ook minder werk, want dan staat bijna alles al ingevuld voor je vanuit DHCP (zoals DNS adressen en gateway).
Greatone Geplaatst: 24 september 2007 Geplaatst: 24 september 2007 Als ik je probleem goed begrijp, moet je het volgende doen: Menu --> Instellingen --> Geavanceerde instellingen --> Communicatie instellingen --> Achter je IP ff de vinkje achter DHCP uitzetten. Dan kun je handmatig weer een IP invoeren. Anders flashen met dreamup i.c.m. een nulmodemkabel, hoef je niet de IP te veranderen. S6 * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Gast Geplaatst: 24 september 2007 Geplaatst: 24 september 2007 als ik de box reboot dan wil ik de box stoppen , normaal gesproken komt dan in de display het ip adres ,maar nu staat er DHCP?? dus kan mijn box niet benaderen om te flachen . wie heeft er raad ??
Enter81 Geplaatst: 24 september 2007 Geplaatst: 24 september 2007 Misschien een idee om het prg DCC te installeren en even op tabblad netwerk en daarna op zoeken klikken. Zie je vanzelf de ip adressen in je netwerk.
Gast Geplaatst: 25 september 2007 Geplaatst: 25 september 2007 Citaat: als ik de box reboot dan wil ik de box stoppen , normaal gesproken komt dan in de display het ip adres ,maar nu staat er DHCP?? dus kan mijn box niet benaderen om te flachen . wie heeft er raad ?? Die "dhcp" aanwijzing op het scherm is een hint van je dreambox. Zet DHCP aan op je netwerk, en dan kun je wel flashen, want dan komt er het via DHCP verkregen adres te staan. Heel simpel. Na het flashen kun je DHCP weer uitzetten als je dat wil.
Gast Geplaatst: 25 september 2007 Geplaatst: 25 september 2007 Eensch met hierboven. Gewoon DHCP op je router/adsl modem/whatever aanzetten en flashen maar. Bij een beetje DHCP server kan je een IP adres aan een MAC adres koppelen zodat je DB altijd hetzelfde IPje krijgt. Zo hoef je er nooit meer over na te denken. (omdat de DB bij DHCP onder bepaalde omstandigheden ook ineens een ander IP kunt krijgen). Ook niet als je gaat flashen en ook niet als je net geflashed hebt, omdat je DB altijd hetzelfde IP nummer krijgt van de DHCP server. Komt dus eigenlijk neer op vaste IP nummers per client, maar toch deelt de DHCP server ze uit. Zo zit thuis m'n netwerk in elkaar. De DB krijgt gerelateerd aan zijn MAC adres altijd via DHCP hetzelfde IP nummer, net als m'n overige hardware die aan het netwerk hangt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen