Gast Geplaatst: 23 september 2007 Geplaatst: 23 september 2007 Hallo, Ik ga binnenkort de Dreambox 600 aanschaffen. Ik zit nog met 1 vraag: Als ik een programma opneemt, bijv NOS Journaal, die ondertiteld wordt via teletekst pagina 888. Kan ik na de opname alsnog de teletekst oproepen en de ondertiteling activeren ? Werkt dat prima ? Ik vraag dit omdat ik slechthorend bent en van ondertiteling afhankelijk bent. gr, Martin
Hoeba Geplaatst: 24 september 2007 Geplaatst: 24 september 2007 Wanneer wordt het NOS Journaal ondertiteld? Dan kan ik het even testen, want nu om 11:30 werd het live al niet ondertiteld! Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Gast Geplaatst: 24 september 2007 Geplaatst: 24 september 2007 Als goed is is NOS Journaal vanaf 9 uur s'morgens ondertiteld tot 10 uur s'avonds. Gr, Martin
jph Geplaatst: 24 september 2007 Geplaatst: 24 september 2007 Ik heb al gezien dat op een db7025 bij een opname ook de teletekst wordt opgenomen voor de duur van de opname. Dus ik vermoed dat je dan ook bij het afspelen dan ook gewoon op t888 kan drukken waarmee je de ondertiteling meekrijgt. Zal het deze week eens testen. ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
Gast Geplaatst: 24 september 2007 Geplaatst: 24 september 2007 teletekst wordt wel opgenomen, maar de kans bestaat dat de ondertiteling een aantal seconden te vroeg getoond wordt tijdens afspelen.
Hoeba Geplaatst: 24 september 2007 Geplaatst: 24 september 2007 Citaat: Als goed is is NOS Journaal vanaf 9 uur s'morgens ondertiteld tot 10 uur s'avonds. Gr, Martin Vandaag dus net niet, ze verontschuldigen zich er wel voor zie ik nu op mijn Metz tv. Verder werkt de teletekst op het afspelen van een opname van Tussen kunst en kitsch wel op mijn DM600! Teletekst die tijdens de opname werd aangezet, wordt niet weergegeven! Wel kun je bij Tuxtext, een plugin, het TV formaat instellen en het Nederlandse teletext lettertype aanzetten. Wel zo prettig voor de ogen. Dit kan op verschillende images, heb het bij Pli en nu bij Gemini gezien. Voor een CDS kaart gewoon CCcam 2.03 er in zetten, gaat via elk image en de blauwe knop, dan leest die je cds kaart en kun je via updates nog het e.e.a testen. Geen belemmeringen dus om een 600 aan te schaffen ;-) Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen