Gast Geplaatst: 27 september 2007 Geplaatst: 27 september 2007 Beste Ik ben momenteel een Telenet IDTV gebruiker, maar ben aan het kijken wat ik met sateliet zou kunnen aanvangen (en dat is heel veel zo blijkt) De Dreambox lijkt me een zeer leuk ding omdat je er veel mee kan tweaken. Maar wat ik me af vraag: Heet de Dreambox (welk model dan ook) een vloeiende en overzichtelijke interface (tv guide, settings, etc...)? Ik ben namelijk een vrij overzichtelijke manier van werken gewoon (digicorder), al ging die vroeger heel traag, nu al wat beter... Dus kan er iemand mij eens een voorbeeldje geven van de interface? Of zijn er andere receivers die jullie me aanraden? Ik wil wel eentje met PVR functie (kan zelf de hdd wel inbouwen hoor)
Gast Geplaatst: 27 september 2007 Geplaatst: 27 september 2007 In deze thread: http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rue#Post1429508 is er een discussie over skins met screenshots, dat kan je een snel overzicht geven. Er zijn een heleboel verschillende skins, die je echter alleen een andere 'look', maar geen 'feel' geven. De dreambox is altijd (en voor velen nog steeds) een hobbybox (geweest), voor en door 'geeks'. Daarom is er nooit echt gewerkt aan gebruik(er)svriendelijkheid, zoals dat bij de echte consumentenproducten wel het geval is. Wat interface betreft loopt de dreambox dus hopeloos achter, en hoewel er wel initiatieven zijn om daar wat aan te doen, is er voor zover ik weet nog geen firmware beschikbaar met een wezelijk andere GUI opbouw.
kenis Geplaatst: 27 september 2007 Geplaatst: 27 september 2007 Ik vind hem zelf handiger dan die van Telenet omdat je vele handelingen sneller kan uitvoeren, en met sneller bedoel ik met minder drukken op de knop. Bij die van Telenet zien een heleboel dingen er mooier uit maar naar mijn persoonlijke mening minder handig. De tv gids van Telenet ziet er duizend maal beter uit maar als je een wedstrijdje doet, waarmee kan ik het snelste een programma opnemen wint de Dreambox altijd. Ik heb snel even een paar screenshotjes via de webinterface gemaakt (ben op dit moment niet thuis) Ik gebruik het Ronaldd image, als je een andere gebruikt kan het er lichtjes anders uitzien klik op de thumbnails voor een groter formaat van de images Vu+ Solo 2Telenet HD Digibrolx
Gast Geplaatst: 27 september 2007 Geplaatst: 27 september 2007 Dit vind ik er allemaal toch wel strak uitzien! Ik was wat aan het twijfelen tussen een Dreambox en een Mythtv front en backend. Maar als er al een webinterface enzo inzit is dit wel DIK in orde! Welke Dreambox raden jullie trouwens aan? Ik hoef niet top of the line, maar ik wil wel graag wat foefelen enzo qua skins en add-on's enzo. Want ik neem aan dat die dreambox standaard geen webgui heeft enzo?
Gast Geplaatst: 27 september 2007 Geplaatst: 27 september 2007 Ligt er een beetje aan wat voor functionaliteiten je precies wilt. Je hebt op dit moment keuze tussen de 600, de 7020 en de 7025. De 500 zou ik links laten liggen, geen (fatsoenlijke) PVR mogelijkheid, en zo low-spec dat er weinig te foefelen valt. Verder draait de 7025 met andere firmware dan alle andere boxen, de ontwikkelingen beginnen daar nu pas lekker voor te lopen. De keuze voor plugins en andere features kan dus beperker zijn.
kenis Geplaatst: 27 september 2007 Geplaatst: 27 september 2007 7025 heeft trouwens ook 2 tuners, de anderen niet. Als je voor meerdere satellieten gaat en je bent van plan de pvr functie toch wel goed te gebruiken (bijvoorbeeld één en/of vtm opnemen en terwijl BBC of ITV kijken (zitten op 2 verschillende satellieten)) dan lijkt me de 7025 handigste oplossing. Vu+ Solo 2Telenet HD Digibrolx
rudrood Geplaatst: 27 september 2007 Geplaatst: 27 september 2007 Hi, Strakke skin die je daar laat zien in je tumbs. Is deze ook beschikbaar voor Enigma 1, zoals PLi? Bedankt!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen