Ga naar inhoud

[7000S] Start procedure van een cam bij het booten van de box

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aangezien mijn cam (CCcam) niet meer standaard start op de 7000 was ik aan het zoeken hoe nu services/cams gestart worden onder helenite.

Kan iemand me uitleggen welke scripts en/of opstart procedure gevolgd wordt waarbij uiteindelijk de cam's worden aangeroepen of gestart?

Ik kan ook de zaak herstarten, aangezien het wel gewerkt heeft, maar ben nu nieuwschierig geworden hoe pli z'n services start. Dit kon ik niet terugvinden op zijn website.

Geplaatst:

Cams en cardservers worden gestart en gestopt door de plimgr.

De config van de plimgr vind je in /var/etc/plimgr/plimgr.conf, hierin staat wat je hebt ingevoerd in het blue panel, softcam setup scherm.

De binaries voor de cams staan dan vervolgens in /var/etc/plimgr/cams, de cardservers in /var/etc/plimgr/cardservers.

Er zijn een aantal cams die direct worden opgestart, bv CCcam. Voor andere is een script nodig. Deze staan in /var/etc/plimgr/scripts, met een naam gelijk aan de cam of cardserver binary. Zo'n script heeft een start en een stop sectie, en wordt door plimgr aangeroepen met de parameters 'start' of 'stop'.

Bij elke zap controleert plimgr welke cam er nodig is, stopt zo nodig de oude, en start de nieuwe.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen