Intersound Geplaatst: 22 december 2007 Auteur Geplaatst: 22 december 2007 Hoe je het voor elkaar krijgt vraag ik mij af, maar er moet toch iets zijn. Waarom krijg ik als antwoord: mount: 192.168.1.2:/hdd failed, reason given by server: Permission denied. Wat stond er precies in jouw exports bestand en op welke locatie had je die opgeslagen? Image in flash zonder usb? nfs nieuw gedownload via het menu of nog een oude installatie? Kan je het anders eens opnieuw proberen met een standaard 7000 zonder usb en zonder multiboot en eerst alles eens lekker wissen (ook de "opt" folder van de hdd) en dan opnieuw installeren met alleen CCcam en NFS server. Dan werkt het hier tot nu toe nog niet namenlijk.... En ik heb het echt meerdere keren geprobeerd. Misschien zit er iets fout in de NFS server software?
dAF2000 Geplaatst: 22 december 2007 Geplaatst: 22 december 2007 Dit is m'n exports file: root@dm7000 ~ # cat /media/hdd/opt/nfs/etc/exports /hdd 192.168.0.0/255.255.0.0(rw,no_root_squash) Deze komt rechtstreeks uit de downloads van een paar dagen geleden. Alle images draaien in multiboot op USB. "NFS server" aangevinkt in services to run. Ik wil wel 'ns testen zonder USB en multiboot, maar dat zal niet binnenkort zijn. Ik heb vanwege testen meerdere beta's in multiboot draaien en kan niet zo effe opnieuw flashen. Het lijkt me ook sterk dat hier 't probleem zou zitten. Edit: Door de multiboot draai ik misschien wel een andere kernel. Dus je hebt wel een punt
Intersound Geplaatst: 22 december 2007 Auteur Geplaatst: 22 december 2007 Mijn vraag is dan ook: Welke software staat er in je flash? ps ik ga het vandaag nog 1 keertje proberen en anders is er echt een probleem in de firmware. Je hoort het nog..................
dAF2000 Geplaatst: 22 december 2007 Geplaatst: 22 december 2007 Toch maar PLi Iolite (de echte) in de flash gezet, factory reset daarna, /media/hdd/opt gewist, opnieuw NFS server gedownload en aan gezet. Niks met USB gedaan, geen /var op USB, multiboot of wat dan ook. En 't mounten van de 7000 harddisk op de 600 gaat nog steeds goed. Client Directory: /media/server1 Server Directory: /hdd User Name: root Password: dreambox de rest default.
DB-roekie Geplaatst: 22 december 2007 Geplaatst: 22 december 2007 dAF200 alweer bedankt voor je inspanningen. In een ander draadje werd de tip aangehaald om eens naar de PS listing te kijken. En wat blijkt: NFS draaid niet bij ons. Draadje: [500S] Hoe vanaf een DM500 de HDD van een DM7000 benaderen Hij werkt bij mij wel onder Pli Helenite RC1. Maar niet onder Pli Helenite Final en Pli Iolite. Ik werk overigens met multiboot (Flashwizzard pro 6.3) met Pli Flubber in Flash. Roekie = iemand die nog niet genoeg weet. Maar ja, wanneer weet je dat je genoeg weet? To DB or not to DB, Thats the question!
hemertje Geplaatst: 22 december 2007 Geplaatst: 22 december 2007 Die rpc.nfsd processen draaien pas als er een mount is. En als de mount niet lukt, krijg je ze dus niet. Dit is dus een gevolg, geen oorzaak. DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
DB-roekie Geplaatst: 22 december 2007 Geplaatst: 22 december 2007 Hallo hemertje, Dank voor je snelle reactie. Tja, than I'm stuck again. Kan het nog aan de Image in Flash (te oud?) liggen denk je? Roekie = iemand die nog niet genoeg weet. Maar ja, wanneer weet je dat je genoeg weet? To DB or not to DB, Thats the question!
dAF2000 Geplaatst: 22 december 2007 Geplaatst: 22 december 2007 Ik had een 1.10 beta van DMM er in zitten geloof ik. Nu zit PLi Iolite in de flash (ook zonder problemen).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen