Ga naar inhoud

[7025] start niet meer op/kan niet meer flashen na ... build_image.sh

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste,

heb de script build_image.sh gebruikt om een flashable copie van het flash geheugen te hebben in geval van problemen.

Nu probeerde ik de bewuste .nfi terug te zetten en mijn 7025+ start niet meer op.

Bij gewone opstart krijg ik nog het logo van GP maar verder niks.

Bij opstart met pijl-naar-beneden ingedrukt om via de browser te kunnen flashen gebeurt er gewoonweg niks.

Is mijn bootloader naar de vaantjes ? En zoja, wat kan ik doen ?

Marc

PS: build_image.sh is ongeveer hetzelfde als Flash Backup Creator

Geplaatst:

nee, naar beneden (heb het reeds verschillende keren gedaan).

ter info: DREAMUP + serial null modem cable geeft ook geen kik

Geplaatst:

Je zegt "Bij opstart met pijl-naar-beneden ingedrukt om via de browser te kunnen flashen"

Maar het moet zijn: hard uit (schakelaar achterzijde), dan aanzetten met pijl naar beneden ingedrukt.

Als dat ook niet werkt, beats me. Staat er dan nog iets zinvols op het display?

Geplaatst:

oef... de serial USB was niet 100% compatibel met de RS232 standaard blijkbaar want bij een nieuwe poging met een oude portable met een "echte" serial port aan boord lukte het wel met DREAMUP. Ik heb wel een iets oudere versie moeten gebruiken, de laatste gaf een fout.

Geplaatst:

Ben je er al achter wat er fout ging?

is die nfi backup die je met build_image.sh gemaakt hebt corrupt?

Gr, mark.

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Geplaatst:

Naar boven of naar beneden kan beide.

Wat er in jouw geval gegarandeerd gebeurt is, dat je met een slecht "gebakken" backup image de second stage bootloader gewist hebt. Dan kun je alleen nog serieel flashen via DreamUP want de second stage bootloader verzorgt de TCP/IP communicatie en zonder die bootloader dus geen IP meer.

Ron

Geplaatst:

hoi,

op mijn zoektocht naar een tool om een flashable kopie van de flash memory te maken kwam ik 2 tools tegen:

1) backup_702x.zip: Deze script bestaat zowel in een 7020 als in een 7025 versie. Ik gebruikte (met men 7025+) uiteraard de 7025 met bovenstaande feiten als gevolg. Men weze gewaarschuwd. Het resultaat van deze "backup" was ook maar 5MB groot.

2) een tweede tool die ik tegen kwam was Flash Backup Image Creator v0.1 for Gemini 3.0

Deze werkt echter wel, de "backup" was ongeveer 20MB groot wat wel geloofwaardiger klinkt.

Heb hem effe in bijlage geplaatst voor de geinteresseerden.

Geplaatst:
Citaat:
hoi,

op mijn zoektocht naar een tool om een flashable kopie van de flash memory te maken kwam ik 2 tools tegen:

1) backup_702x.zip: Deze script bestaat zowel in een 7020 als in een 7025 versie. Ik gebruikte (met men 7025+) uiteraard de 7025 met bovenstaande feiten als gevolg. Men weze gewaarschuwd. Het resultaat van deze "backup" was ook maar 5MB groot.

2) een tweede tool die ik tegen kwam was Flash Backup Image Creator v0.1 for Gemini 3.0
Deze werkt echter wel, de "backup" was ongeveer 20MB groot wat wel geloofwaardiger klinkt.

Beter Barry Allen gebruiken, daarmee maak je perfecte backups.
Geplaatst:

Tot nu toe gebruikte ik het tooltje hier beschreven http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rue#Post1408149

Dit werkt echter niet meer met 1.5 image's, zelfde probleem als bij jou, de file is dan maar +/-5mb groot.

Heb je die "Flash Backup Image Creator v0.1 for Gemini 3.0" al eens voor ander images geprobeerd?

@ lexie: kan je met BA nfi-backuppen zonder multibootdingen te installeren?

Gr, Mark.

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Geplaatst:
Citaat:
Tot nu toe gebruikte ik het tooltje hier beschreven http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rue#Post1408149
Dit werkt echter niet meer met 1.5 image's, zelfde probleem als bij jou, de file is dan maar +/-5mb groot.

Heb je die "Flash Backup Image Creator v0.1 for Gemini 3.0" al eens voor ander images geprobeerd?

@ lexie: kan je met BA nfi-backuppen zonder multibootdingen te installeren?

Gr, Mark.

Ja, je bent niet verplicht om meerdere images de installeren, Ba installeerd zich uiteraard wel en zie je even in beeld bij het begin van het opstarten.
Zou zeggen probeer het uit, je kunt hem altijd weer uninstallen
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
hoi,

Beter Barry Allen gebruiken, daarmee maak je perfecte backups.

Volledig mee eens.

Barry Allen kan nu nog meer in R12 release.
Een volledige DE handleiding kan je vinden op de site van OoZoon.

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Geplaatst:

wat me wel verwonder dat in beide tools (zie hoger 1 + 2) tijdens de backup de box op het internet moet aangesloten zijn. Bij nader toezicht stel ik vast dat tijdens de backup de file "secondstageboot" can de websites wordt gedownload en deze file wordt vermoedelijk opgenomen in de build van de nfi backup file. Waarom ?

Als je een kopie wil nemen van het interne flash geheugen, waarom moet er dan van extern nog een file bijgesleurd worden ?

Geplaatst:
Citaat:
wat me wel verwonder dat in beide tools (zie hoger 1 + 2) tijdens de backup de box op het internet moet aangesloten zijn. Bij nader toezicht stel ik vast dat tijdens de backup de file "secondstageboot" can de websites wordt gedownload en deze file wordt vermoedelijk opgenomen in de build van de nfi backup file. Waarom ?

Als je een kopie wil nemen van het interne flash geheugen, waarom moet er dan van extern nog een file bijgesleurd worden ?

Is met BA ook, maar dat is maar eenmalig.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen