renzie Geplaatst: 9 oktober 2007 Geplaatst: 9 oktober 2007 Ik heb sinds anderhalve week een 7025+ en heb al vanaf het begin problemen met hetvolgende: als ik de 7025+ aansluit op mijn visiosat schotel waarin 4 quatro lnb's en met 4 diseq 4-1 switches dan loopt deze na een 15-30 minuut vast. de BER gaat dan ineens van 0 naar 6758 en hoger. Ook hoor je dan de harde schijf uit zijn slaap geraken. Sluit ik alleen de kabel van tuner A of B aan dan blijft hij dagenlang spelen. zodra je een tweede tuner aansluit (het maakt niet uit of je nu tuner A of B toevoegt) dan loopt hij na een tijd vast en gaat de BER weer naar ..... ik heb mijn f conectors gecontroleerd, 2 diseq switches en 2 lnb's voor de zekerheid vervangen, maar dit maakt niks uit. ik heb ook nog twee nieuwe kabels getrokken vanaf de switchen naar de 7025+ maar ook dit heeft niet geholpen. Om het verhaal nog sterker te maken; ik heb gisteren mijn 7025+ voor een dag geruild met een vriend zijn 7025. zijn 7025 heeft met 2 aangesloten tuners bij mij 24 uur probleemloos gespeeld en meerdere testopnames gemaakt. mijn 7025+ heeft bij hem met een 4-1 diseq switch op tuner A en een rotor op tuner B OOK 24 uur probleemloos gespeeld en perfect opnames via de timer gemaakt. ik heb vandaag mijn 7025+ weer opgehaald en binnen 30 min had ik weer last van vastlopers als ik er twee tuners op aansluit. nu kijk ik al weer 2 uur zonder problemen met alleen tuner A aangesloten. Waar zou het aan kunnen liggen?? ik ben ten einde raad. ik had het apparaat terug willen brengen naar mijn dealer, maar ik twijfel nu toch of het wel aan het apparaat ligt. De 7025+ is voorzien van een 2,5" 120 GB SEAGATE harde schijf en LT image. Met Ronaldd image heb ik hetzelfde probleem. Renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
renzie Geplaatst: 9 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2007 Nee, ljkt mij van van niet want als ik tuner A of B alleen aansluit heb ik op beide ongestoord beeld. ik heb dagenlang zonder vastlopers gekeken naar tuner A en ook naar tuner B . als ze maar niet gelijktijdig aangesloten worden doen zij het beiden goed. ik heb ook met de antennekabels gewisseld zodat elke combinatie van tuner met antennekabel getest is. ook dat maakte geen verschil. Renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Satdorus Geplaatst: 9 oktober 2007 Geplaatst: 9 oktober 2007 Heb je geen last van aarding problemen. Randaarde of sluiting tussen coax mantels of zo. Gr. Dorus.
renzie Geplaatst: 9 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2007 niet dat ik weet. met de geleende 7025 heb ik 24 uur lang geen problemen gehad, dus ik ga er vanuit dat mijn kabels,connectors etc goed zijn. met de 7025 welke ik voor de 7025+ had heb ik ook nooit problemen gehad. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Satdorus Geplaatst: 9 oktober 2007 Geplaatst: 9 oktober 2007 Misschien is er een afscherming in de doos niet helemaal in orde. Zet hem eens zover mogelijk van de andere apparatuur af zodat je geen instralingen van andere dingen hebt. En je scart hoe zit het daarmee , heb je nog een andere liggen die je kan proberen? Heb je ook geen problemen als je alleen tuner B erin heb zitten? Gr. Dorus.
renzie Geplaatst: 9 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2007 hij staat boven op een scartrouter. daar heeft de geleende 7025 en mijn oude 7025 de afgelopen 2 jaar ook op gestaan en heeft nooit problemen gegeven. ik heb ook alleen tuner B geprobeerd. zoals ik reeds eerder aangaf doen beide tuners het individueel als je ze zonder de ander aansluit (tuner A zonder B, Tuner B zonder A). het gaat pas fout als ze beiden gelijktijdig worden aangesloten. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Neptunus Geplaatst: 9 oktober 2007 Geplaatst: 9 oktober 2007 Als je alle mogelijke verkeerde aansluitingen kan uitsluiten omdat je alles heb uitgeprobeerd zou ik even een nieuwe flash uitvoeren, dan netjes de wizzard uitvoeren, dus geen back-up. Blijft het probleem dan moet je echt met de box terug naar de dealer en komt ook weer de discussie over of het een officieel geimporteerde box dan wel een grijze is, zie verderop in het DB forum. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
FeReNGi Geplaatst: 9 oktober 2007 Geplaatst: 9 oktober 2007 Citaat: Als je alle mogelijke verkeerde aansluitingen kan uitsluiten omdat je alles heb uitgeprobeerd zou ik even een nieuwe flash uitvoeren, dan netjes de wizzard uitvoeren, dus geen back-up. Blijft het probleem dan moet je echt met de box terug naar de dealer en komt ook weer de discussie over of het een officieel geimporteerde box dan wel een grijze is, zie verderop in het DB forum. Je kan ook definitief met je vriend ruilen dan zijn jullie allebei tevree :-) Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13
renzie Geplaatst: 9 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2007 ik heb hem reeds meerdere malen geflashed. het heeft allemaal niet geholpen. het rare blijft dat mijn box het elders wel 24 uur goed gedaan heeft met twee tuners aangesloten (welliswaar niet 2 diseq switches, maar 1 switch en 1 rotor) en bij mij vandaag meteen het probleem weer laat zien. de geleende box heeft het bij wel 24 uur goed gedaan. de box zal wel grijze import zijn . ik heb hem gekocht %#%^#$%#$%#$%^#$^^^^%#$%^#%$#^# ik wil er zeker van zijn dat de fout in de box zit alvorens ik hem terugbreng en 2-3 weken kwijt ben omdat hij naar dream moet worden opgestuurd. Helemaal frusterend is het dan als je de box na 3 weken terug krijgt met de medeling dat ze niks verkeerd hebben kunnen vinden. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Roodkapke Geplaatst: 10 oktober 2007 Geplaatst: 10 oktober 2007 Trek er eens een diseqc switch tussenuit. Verbind die tuner rechtstreeks met een lnb. En wacht dan eens af. Als je "goedkope" switches gebruikt weet je nooit wat er kan gebeuren. Die box lijkt mij niet stuk, het lijkt meer op overspraak tussen switches of een aardlus. PLinux member
renzie Geplaatst: 10 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2007 maar hoe verklaar je dan dat de geleende box het wel een dag goed heeft gedaan? mijn box komt terug en meteen is het probleem ook weer terug. ik heb vorige week een spaun switch vervangen door een (goedkopere) digitally switch. maar met beide heb ik het probleem. ik zal de kabels welke van de twee switches af komen eens rechststreeks op de Astra lnb aansluiten. Renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Littlesat Geplaatst: 10 oktober 2007 Geplaatst: 10 oktober 2007 Dat heb je met "aardlussen"... die zijn vaak onvoorspelbaar... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Terror Geplaatst: 10 oktober 2007 Geplaatst: 10 oktober 2007 Ik heb ongeveer hetzelfde "fenomeen"met mijn DM-500s gehad, dan deed die het weer wel (paar dagen) en dan ineens weer niet. Ook de Ber heel hoog. Ik heb er een nieuwe LNB op gezet en geen last meer gehad. -- Alle wijzen komen uit het oosten -- -- En de rest is er gebleven -- VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s
renzie Geplaatst: 10 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2007 Mijn LNB's zijn goed. De twee 7000's die ik op ook nog in mijn huis heb staan doen het allemaal goed. en ook de tuners individueel doen het goed. ik heb nu tuner A en B al een uurtje rechtstreeks op de astra LNB aangesloten en nog geen vastloper gehad. hij loopt stabiel en maakt bij wjze van test ook nog 6 opnames tegelijk. Gaat tot nu toe goed. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen