Ga naar inhoud


Linksys WRT54G Wanadoo/Orange geen verbinding


Humming

Aanbevolen berichten


Waar precies weet ik niet meer in de standaard firmware, want ik draai zelf een alternatieve firmware.. Volgens mij stond het wel ergens bovenaan op een pagina, en staat er normaal iets van "mode: router". Daar kun je dan dus access point kiezen... Of was dat nou alleen bij alternatieve firmware?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De WRT54G is heel erg stabiel, mits je snapt hoe hij werkt. Als je dan toch een andere router kiest, kies er dan eentje die met een wizard in te stellen is, zodat je hem als leek ook zonder problemen kunt configureren.

 

Je hele probleem was al duidelijk in je 1e post:

 

Citaat:

Configuration Type

Login Type: Automatic Configuration - DHCP

IP Address: 192.168.1.11

Subnet Mask: 255.255.255.0

[color:"red"]Default Gateway: 0.0.0.0[/color]

DNS 1: 192.168.1.1

DNS 2:

DNS 3:

MTU: 1500

Ofwel, je hebt geen default gateway op je WAN interface op de Linksys. Het verkeer heeft dus geen flauw idee waar het heen moet. (Bij die Orange crap is dat 192.168.1.1 geloof ik) om het internet te bereiken.

Waarom de Orange box geen default gateway afgeeft weet ik niet, maar dat kan bijvoorbeeld komen doordat je je LAN interface in dezelfde IP adres range hebt geconfigureerd (192.168.1.0/24) in dit geval.

 

Doe gewoon de WAN interface op dhcp zetten, en configureer je interne ethernet interface op de linksys in de 192.168.2.0/24 range (bv: IP adres 192.168.2.1 network mask 255.255.255.0, dan moet het gewoon werken. (let er wel op dat je LAN systemen dhcp draaien of dat je de static IP adressen aanpast aan het nieuwe netwerk)

 

Als je er dan nog niet uitkomt, stuur me dan maar een PM of neem contact op met me via de domainnaam in mijn avatar.

 

Suc6!

 

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...